Nemzetközi színtéren is bizonyíthatnak a magyar divatmárkák

Képző

Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első magyar mentorprogramja; a résztvevő divatmárkák közül hatan már a nemzetközi mentorprogram tervezői között vannak. Eközben az MDDÜ következő magyar mentorprogramjára való jelentkezés is elindult.

Az első magyar divat mentorprogram során tíz hazai tervező kapott lehetőséget arra, hogy elismert szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketing ismereteket. A program elvégzése hozzájárult ahhoz, hogy gazdaságilag stabil és sikeres márkák jöhessenek létre.

A programot teljesítők közül hatan nemzetközi mentorprogramban fejleszthetik tovább vállalkozásukat. Míg a magyar mentoring a stabil hazai működéshez szükséges tudásra helyezi a hangsúlyt, addig a nemzetközi program a külföldi piacokon való érvényesülést előmozdító ismeretekkel segíti a résztvevőket, hozzájárulva az exporttevékenységük növeléséhez és ezáltal az országimázs erősítéséhez is.

A Camera Nazionale della Moda Italiana által kiválasztott mentoráltak – a ZIA, a MERO, Alma Vetlenyi, Nini Molnar, Kata Szegedi és a The Four – 2021 végére teljesítik a programot, amelyet követően már a nemzetközi piacokon is bemutathatják a termékeikben rejlő potenciált. A koronavírus-járvány miatt a workshopok, valamint one-to-one találkozók online formában indultak el. A program további lépéseit – a gyárlátogatásokat, szakmai konzultációkat – az aktuális helyzetet mérlegelve folytathatják a mentorált márkák.

A program során szakmai szempontokat figyelembe véve a mentorok döntést hoznak arról, hogy melyek azok a márkák, amelyek már készen állnak az első nagy külföldi szereplésre: az általuk kiválasztott tervezők fogják hazánkat képviselni a legközelebbi Milano Fashion Weeken, amelyen egy állandó kiállításon, valamint egy divatbemutatón mutathatják be kollekciójukat, utat nyitva a nemzetközi értékesítési lehetőségek előtt.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője szerint az, hogy a magyar mentoring résztvevői közül hat márkát is alkalmasnak találtak arra, hogy bekerüljön a nemzetközi mentorprogramba, azt jelzi, hogy a magyar szakértők által menedzselt képzési program jó alapot nyújt a nemzetközi mentoringhoz.

Kitérnek arra is, hogy mindeközben elindult az új magyar divat mentorprogram is. Az új mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, amelynek részletei itt találhatók.

Nyitókép: Alma Vetlenyi-ruhák. Forrás: almavetlenyi.com