Az Országút folyóirat tájékoztatása szerint a Tovariscsi, konyec című rendszerváltó plakátjával ismertté vált művész tárlatára válogatott művek mind plakátok, az 1970-es években nagy reményekkel kecsegtető műfajnak, a „huszadik század művészetének” termékei, amelyek még most, a 21. század derekán is tudnak hatni, és olyan üzenetet közvetítenek, ami túlmutat a reklámozandó, „itt és most” aktualitás műfaján.
Orosz István grafikusművész ikonikus plakátjai összetéveszthetetlenek, mégis mindegyik alkotása más és más. A plakátokon megjelenő képi paradoxonok nem csupán öncélú játékok: kiagyalt képek, pontosan célzó telitalálatok – olvasható a tájékoztatóban, amely szerint Orosz István azt vallja, hogy „a jól kieszelt és megrajzolt kép egy pillanat alatt képes megvilágítani olyan tartalmat is, amit leírni, elolvasni csak hosszú idő alatt lehetne”.
A képi paradoxonokkal nemcsak művészek, hanem matematikusok sora is foglalkozott, és kölcsönösen termékenyítették meg tudós- és művésztársaik képzeletét, mintegy hidat képezve művészet és tudomány között. A kiállítás megnyitóját pódiumbeszélgetés követi a művésszel és Farkas Anita, a Magyar Krónika munkatársa közreműködésével. A jubileumi kiállítás egy hónapig tekinthető meg Óbudán.
Nyitókép: Orosz István egyik munkájának részlete. Forrás: Országút