Az August Strindberg A pelikán című drámája alapján készült előadást hat évvel ezelőtt mutatták be a Család-trilógia második részeként, azóta folyamatosan látható a Trafó műsorán. Középpontjában a családi viszonyok mélylélektani boncolgatása áll, mely a független színházi csapat produkcióinak egyik fő témája. A járványhelyzet most lehetőséget teremtett az előadás teljes újragondolásra: filmet forgattak belőle, otthoni különkiadást, a dogmafilmek stílusában.
A Dollár Papa Gyermekei előadásaira ugyanúgy jellemző a hitelesség érdekében használt eszköztelenség, a színészi játék természetessége, a valóság és a fikció közötti határ feloldása, mintha minden ott és akkor történne a szemünk előtt. A klasszikus műveket rendszerint inspirációként használják az anyag maivá formálásához. A filmváltozatban természetes fényekkel, az otthoni helyszín adta díszletek és kellékek között elevenedik meg az „ismerős” történet.
Ördög Tamás rendező szerint már egy ideje gondolkodnak a filmes műfajban, így a mostani premierrel egy új irány veheti kezdetét. Az Otthon című színház-film más perspektívát és különleges élményt kínál azoknak is, akik már látták az előadást: „A kamerát nézőként képzeltük el, aki belekerült a a lakásunkba és az életünkbe. Reményeim szerint a nézőknek a monitort nézve is olyan érzete támad, hogy mindezt nem szabadna látnia. Mint amikor az ember váratlanul és felkészületlenül belekerül egy vitába. A lakás egyben az ötödik szereplő is” – nyilatkozta.
A film további szereplői Urbanovits Krisztina, Georgita Máté Dezső, Kiss-Végh Emőke, Ördög Tamás, a felvételt és az utómunkát Ofner Gergely készítette.
Fotó: Ofner Gergely