Kovács Patrícia Joannájának uralkodó vonása a humortalan önsajnálat, a megtépázott idegzetet vigasztaló mártírium, amely tévesztett, jóvátevő anyai programba csapna át. Lehet, hogy könnyedebb alkatú nő sem lenne ügyesebb, konstruktívabb a szakítás, a válás megelőzésében, a családi szereposztás okos módosításában, de e számonkérő sótlanság, melyet a színésznő a figura iránt megértést is keltve visz végig, bizonyosan tetézi a bajt. Nagy Ervin kissé infantilis felnőtt Tedjének viszont a suta humor a mentsvára. Az elején, a nyeregben levő, gőgösen öntudatos és egocentrikus családfő körvonalazásakor sok is ebből, de aztán a nyegleség visszaépül figyelemmé, önkritikává, megcsendesüléssé ? és ezért lehet ?a papi a mami?: ezért értheti meg magát egyre jobban az apa s addig amolyan gépies, formális szeretettel tudomásul vett gyermeke. A kisfiú szerepével a premieren Házi Zajzon szerzett örömet a közönségnek: Billy elrontott és elronthatatlan lurkó, addig ismétli a magáét, amíg kiverekszi a neki kedvezőt ? igazságérzete és szeretet-iránytűje azonban nem téríthető el.
Cselényi Nóra jelmezei egyszerűek, a (gyerek)öltöztetési és a vetkőzési jelenet(ek)ben különösen jól szolgálnak. A facérrá lett férjjel az ágyba bújást nem ellenző facér szomszédasszonyt Cseh Judit kelti életre, lendületével elfedve, milyen sokat kell prédikálnia Tednek. Egri Márta és Mertz Tibor szerepskáláján az anyós és az após: Joanna szüleinek skype-on jelentkező kettőse a legeltaláltabb. Felváltva kapnak szívrohamot a különválás hírére, mivel lányuk erről elfelejtette őket informálni. Ők viszont azt felejtik el, kit is hagyott ott a lányuk. Kit is? Ja, a vőnket. Ficzere Béla Ted enyhén szólva alattomos barátjaként-főnökeként csempész némi jellemet (jellemtelenséget) oda, ahol a színmű számos kitöltetlen foltjának egyike szakadozik.
Aki benne van egy ilyen családfelbomlási, válási, gyermekelhelyezési ügyben-perben, sokszoros szeretetválságban ? pláne, mint itt, még a munkahely-elvesztés, álláskeresés, a megélhetés terheivel is sújtva ?, páratlanul súlyosnak szokta tekinteni, amit sorsa és volt szerelme, társa rámér. Aki kívülről nézi, lehet megértő, mégsem az egyedit látja, hanem az általánosat, nem a rémeset, hanem a szokványost. Az Orlai Produkció Kramer-premierje a lekonyuló második rész ellenére is élvezhető, tisztességes látnivaló: Rába Roland rendezésében Kovács Patrícia sebzett Joannájának és Nagy Ervin újrakezdésekre húrozott Tedjének összeillő párosa ? éppen mint össze nem illő szülő-páros ? (kiegészülve a négy gyerekszínész aznap este aktuális valamelyikével) újra felállítja a leggyakoribb emberi képletek egyikét, mely mindig megoldódik valahogy, jól vagy rosszul, csak valódi megoldása nincs sohasem.