Az 1936-ban, Debrecenben született Joseph Kadar vagy, ahogyan külföldön nevezik, Le K’dar pályája kezdetén expresszív, figurális festőként volt ismert. 1969-ben Párizsba ment, és az ott ért hatások átformálták művészetét. Teret kapott művein a szürrealizmus, a konstruktivizmus és más absztrakt irányzatok.
1969-ben alkotta meg első mail-art kopertáit és az első könyvtárgyait. 1973-tól datálható dualista korszaka, 1979-től készített artisztikus fotográfiákat és fotogramokat, amelyeken itáliai, izraeli, indiai, görögországi tapasztalatait, élményeit mutatja be. Ezzel egy időben ejtette rabul az elektrografika is, a mely technikával a legjobban azonosulni tudott. Felismerte, hogy igazán egyedi és különleges nyomatot úgy hozhat létre, ha egy gépet von be a folyamatba. Ettől fogva a roncsolást, gyűrést, megfolyást, tépést, összecsúsztatást maga idézte elő.
1985-ben a fénymásoló géppel való újszerű kísérleteit kezdte meg. Olyan alkotások jöttek így létre, melyeket nem lehetett hagyományos sokszorosító grafikai technikákkal létrehozni. Mintha rádiós interferenciákat és „televíziós adásszüneteket” nyomtatott volna. Hol fénymásolók hibájából indult ki, hol pedig különféle eszközök és felületek másolásával alkotta meg egyedi képeit.
A FreylerArt Galéria és Stúdióban november 14-ig látható tárlaton felsorakoztatott anyagban számos korszak és technika tetten érhető. A művek sorában számos grafikai megoldást, kollázst tekinthetünk meg a 2019-ben elhunyt művész hagyatékából.
A nyitóképen Joseph Kadar: Geometrika V.