A technikai megoldásaiban újszerű kisfilm elkészítését egy 1941-es, titokban exponált fekete-fehér fotó inspirálta, mely Lettországban készült. A film a tízéves Sorella tragikus, utolsó útját követi végig, amely a Balti-tenger partjához vezet, ahol közel 4000 zsidót, főként nőket és gyerekeket gyilkoltak meg kegyetlenül.
A 360 fokban látó, így a környezetében mindent felvevő kamera segítségével forgatott Sorella történetét a nézők – rendhagyó módon – nem a filmvásznon nézhetik meg, hanem VR-headsetekkel kerülnek a virtuális valóság felségterületére, ahol a film és a valóság különös határmezsgyéjén találják magukat.
„Mintha személyesen akkor és ott lennénk, mintha velünk történne, amit látunk, hallunk, érzékelünk. Rajtunk áll, hogy merre fordítjuk a tekintetünket. Bármerre nézünk a rőt, havas tájban, azt láthatjuk, ami az időből kimetszett tizenöt perc alatt a filmben és a virtuális valóságban megtörténik” – írták a filmről az alkotók.
Hegedüs Péter ez idáig három filmjét készítette koprodukcióban Muhi András producerrel. Jelenleg közösen fejlesztik a rendező első nagyjátékfilmjét a FocusFox Stúdióban.
Sorella történetét e speciális kisfilmmel párhuzamosan dokumentumfilmen is feldolgozta a rendező. Úgy tervezik, hogy a kisfilmet és a dokumentumfilmet a velencei világpremiert és az ausztrál mozibemutatót követően a budapesti közönség is láthatja.
Nyitókép: Soul Vision Films