Október 10-én a budapesti Művész moziban Hans Steinbichler Egy egész élet című alkotása nyitja a 13. Szemrevaló Filmfesztivált. Robert Seethaler azonos című, nagyszerű és érzékeny regénye nyomán a film egy árva fiú, Andreas Egger történetét meséli el. A fiút magához veszi ugyan az osztrák Alpokban egy tanyán gazdálkodó nagybátyja, de keményen dolgoztatja és gyakran megveri. Felnőve Andreas elhagyja a gyűlölt tanyát, és feleségül veszi élete szerelmét. A második világháború kitörése azonban elszakítja őt a szülőföldjétől, ahová csak a szovjet hadifogságot megjárva tér vissza. Öregemberként megbékélve tekint vissza küzdelmekkel teli életére.
A 19. századi svájci Alpokban játszódik a magyar származású Katalin Gödrös legújabb filmje, a Silvia Tschui Jakobs Ross című regényén alapuló Jakob lova a csodálatos Luna Wedlerrel a főszerepben. A társkapcsolati és emancipációs történetben Elsie-t, a nagy zenei tehetséggel megáldott cselédlányt házasságra kényszerítik Jakobbal, a fiatal szolgálóval. Elsie zenei karrierről álmodozik, Jakob egy saját lóról. Lassan megértik, hogy csakis akkor szabadulhatnak a kilátástalan körülmények közül, ha összefognak és segítenek egymásnak.
Szerepel a kínálatban a Miért nem küldtél az angyalok közé? című film. A múlt század húszas éveiben a nővérek, Helene és Martha egy kisvárosból érkeznek Berlinbe, hogy új életet kezdjenek. Martha hamarosan elmerül a mulatozás és a drogok világában, Helene azonban tanulni szeretne, hogy orvos lehessen. Ám hatalomra kerülnek a nácik, és Helene kényszerűségből feleségül megy Wilhelmhez. A férfinak meglehetősen konzervatív elképzelései vannak arról, hogyan kell élnie egy nőnek. Amikor véget ér a háború, Helene súlyos döntés előtt áll. Barbara Albert filmje Julia Franck 25 nyelvre lefordított Die Mittagsfrau című regénye alapján készült, amely elnyerte a Német Könyvdíjat. Ahogy a könyv, úgy a film is tiszteletadás a női testiségnek és önmegvalósításnak.
Sonja Heiss Joachim Meyerhoff 2013-ban megjelent, végtelenül vicces önéletrajzi regényét filmesítette meg. A Mikor lesz végre megint olyan, amilyen sosem volt?, melyből kiderül, hogy egy pszichiátriai klinika területén felnőni valahogy „más”. Meyerhoff igazgató legkisebb fia, Joachim számára az ápoltak családtagnak számítanak, és néha kedvesebbek hozzá, mint két bátyja. Édesanyja olaszországi nyári éjszakákról álmodozik, apja pedig nem elég diszkréten járja a saját útját. Ahogy Joachim a felnőttkorba ér, világa – nem csak az első szerelem vesztesége miatt – töredezni kezd.
Igazi csemegének ígérkezik Pabst 1929-ben készült remekműve, a Pandora szelencéje. A film fontos szerepet játszik a hamarosan hazánkba látogató Daniel Kehlmann legújabb regényében, a Mozgóképben is. Dr. Schön nem tud ellenállni a virágárus Lulu bájainak. Feleségül veszi a lányt, de az esküvő éjszakája tragikusan végződik: a dulakodásban eldördül egy lövés, és Dr. Schön meghal. Lulut öt év börtönre ítélik, de sikerül Párizsba szöknie, ahol egy zsaroló karmai közé kerül. Így újra menekülnie kell, ezúttal Londonba, ahol utcalánnyá züllik, és karácsony éjszakáján végez vele egy kéjgyilkos, Hasfelmetsző Jack.