Finita la Commedia: Emberkönyv /tánc

Színpad

Az Intro Fesztivál - Modern Művészeti Összefogás keretében a Trafó bemutatja:

Finita la Commedia: Emberkönyv /tánc

PREMIER!!!

December 2-3. (P-Szo) 20h

Jegyár: 1000 Ft, a Trafó bérlet érvényes!, diákjegy: 750 Ft.

?Az Emberkönyv ?se jó, se rossz?.

Védetten önveszélyes K. U. S. Kuss!

Egy botránykő. Kövecske. Csendesen gyűrűző hullámokkal.

Fehér Ferenc szabad lény jelenléte (mozgása, tánca, hiánya) - törekvésében és tartalmában - a szembenállásban, a lázadásban tükröződő szabadságvágyat, a szabad önkifejezésre törekvést, az ?önmegélés? igényét fejezi ki. A mi szemszögünkből, az újra és újra berögzülő művészeti és társadalmi normákkal, elvárásokkal való szembenállás szinonimájaként jelenik meg.

Mint alkotás, a felismerés igényéből fakad. Mert valamit valahol elvesztettünk. Végérvényesen.?

(O. Caruso)

A Finita la Commedia Társulatot O.Caruso és Fehér Ferenc neve fémjelzi. Az alkotópáros először az Inspiráció esteken, illetve a Pólusok alkalmával mutatkozott be a Trafó színpadán, majd 2004 decemberében önálló estjük keretében Exit és Medusa Piercing c. darabjaikat láthatta a közönség. Munkájukra jellemző a képzőművészeti igényességgel felépített fény- és látványterv, valamint a koncentrált teatralitás és precíz dramaturgia, melyben megmutatkozik O. Caruso kiforrott színházi látásmódja. Fehér Ferenc, a rendhagyó múltú táncos, mozgásában professzionális színházi jelenléttel ötvözi a nyers erőt, a break-es, utcai táncos elemeket.

Legutóbbi darabjukban, a Maldoror énekeiben előadóként és alkotótársként Gergye Krisztián és Ágens is közreműködtek. A bemutatóra az Artus Stúdióban került sor, az előadás a Sziget Fesztivál színház- és táncprogramjának is üde színfoltja volt. A társulat hazai és nemzetközi fesztiválok állandó vendége (nagy sikerrel léptek fel többek között Olaszország, Brazília, Portugália, Oroszország, Luxemburg, Lengyelország és Németország színpadain). Legutóbb a Kairói Nemzetközi Alternatív Színházi Fesztiválon Fehér Ferenc "A legjobb férfi színész" díját vehette át.

?The Emberkönyv (Book of Man) is ?neither good, nor bad?.

Protected and self-endangering K. U. S. ?Kuss!? (Shut up!)

It is a small stone of scandal. A mere pebble. Creating silently multiplicating waves.

Ferenc Fehér?s presence (his movements, dance and absence), both in its aim and content express a constant yearning for freedom that is reflected in confrontation and revolt, striving for freedom of expression and the need to experience and live oneself. From our point of view, this symbolizes our resistance and denial of the constantly canonized norms and expectations of art and society.

Our creation stems from the need to recognize and reveal. Because we have lost something somewhere. Definitely and finally.? (O. Caruso)

Koreográfia/Choreography: O. Caruso, Fehér Ferenc

Szabad lény/Free being: Fehér Ferenc (tánc)

Zenei szerkesztő/Music compilation: Kovacsovics Dávid

Videó, fotó/Video, photo: Szenteleki Dóra

Grafika/Graphic design: Marton Zsolt

Fény/Light design: Szabados Tamás, Marton Zsolt

Rendező/Directed by: O. Caruso

Támogatók: Intro Fesztivál (logó), NKÖM (logó), Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága (logó), Műhely Alapítvány (logó), Új Előadóművészeti Alapítvány, Trafó

Fehér Ferenc

Klasszikus értelemben vett táncosi képzésben nem vett részt, ám a művészetére meghatározó befolyást gyakorló irányzatoknak köszönhetően egyedi, összetéveszthetetlen stílusban dolgozik. Magyarországon / eltérően bármely "táncnagyhatalom" mezőnyétől/ jelenleg ő az egyetlen, aki az "utcai" szabad táncok világát kortárs színpadon megjeleníti. 1999 óta dolgozik folyamatosan Juhász Anikóval (O. Carusoval), a Finita la Commedia rendező-koreográfusával. Számos hazai és külföldi díjban elismerésben részesült.

Kritikák szóló előadásairól:

"A kivételes tehetségű fiatal táncos apró mozdulatai mélyen bevésődnek az emlékezetbe: nem emberi rándulásai, apró moccanásai lebilincselik a tekintetet. (...) Sajátos táncosi előélete folytán mentes jó és rossz behatásoktól egyaránt. Teljesítménye szerint a legkiválóbb matériából gyúrt nyersanyag." /Balkon, 00/12, 01/01 - Halász T./

"Fehér Ferenc, Juhász Anikó felfedezettje döbbenetes erővel tört be az alternatív színre: az "utcai" táncos hátterű (...) őstehetség különös hangulatú, vadságukban is lírai szólókkal lepte meg mindazokat, akik láthatták." /Zene, zene, tánc, 2001/3. - Lőrincz K.

"Fehér Ferenc tehetsége forrongó, megmutatkozni vágyó. Mivel testén iskola árulkodó nyomait nem lehet felfedezni, megalapozottnak tetszik a megállapítás: őstehetség. " /Színház, 2002/I. - Kutszegi Cs./

"Nem lehet kitérni az energia elől, ami ebből a fiatal férfiból árad. Mély ösztönösséget sejtető mozgása önállító kitárulkozással párosul. Ez az intenzív jelenlét, amit nem lehet válasz nélkül hagyni. Zavartan köhécselni kell vagy megbabonázottan bámulni a folyamatosan mozgásban lévő testre." /Balkon, 2002/07, 08 - Stőhr L./