Peter Weiss világhírű színdarabja, a Marat/Sade (teljes cím - egyszer írjuk le a teljes címet is a bevett rövidítés helyett -: Jean Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása, ahogy a charentoni elmegyógyintézet színjátszói előadják De Sade úr betanításában) mindig is alkalmat adott a különböző korok közötti direkt politikai áthallásokra. Megírásakor az író a '68-as forradalmakat megelőző társadalmi mozgásokat reagálta le. Magyarországon a legemlékezetesebb a híres kaposvári kultusz-előadás volt, mely a bukott forradalomról és az eszmék torz megvalósításáról szólt, de nem mehettünk el szó nélkül Victor Ioan Frunza 2006 decemberében az Új Színházban színre vitt változata mellett sem. Mi lehet ma figyelemre méltó számunkra a majd' negyvenöt évvel ezelőtti mű láttán? Erdős Virág, a Kolibri pincében április 30-án este fél kilenctől bemutatandó Mara halála írója megmutatja az Utolsó Vonal társulat előadásában.
"...A Mara halála az 1964-es Peter Weiss-darab átirata. Akármilyen furcsán hangzik is, de azt hiszem a 'forradalom' az a hívószó, ami kapcsolatot teremt a két mű között. Az érdekelt, mik a jellegzetességei és mik az esélyei manapság annak a bizonyos 'forradalmi hevületnek', amit már maga Weiss is többszörös áttétellel és meglehetősen különös, 'elmekórtani' kontextusban állított elénk. Itt és most tulajdonképp elég volt felcserélni a szerepeket, férfi helyett egy nőt (Marat helyett Marát) helyezni az áldozat szerepébe, hogy ezáltal kirajzolódjék korunk 'társadalmi harcának' alapképlete, az 'elnyomó férfi' és az 'elnyomás ellen lázadó nő' permanens, és egyben szánalmasan nevetséges párviadala..." - nyilatkozta még tavaly a LETTRE 2007 nyári számában Erdős Virág.
A Felhőfi-Kiss László rendezte darab szerepeiben Andai Kati, Álmosd Phaedra, Bede Fazekas Annamária, Várkonyi Eszter, Stubnya Béla és Tamási Zoltán látható.