?Majdnem páratlan munka: a kettősséggel mindenkinek kedvében járni, az utolsó karzatosnak, az előkelő páholyos senkinek s a mániákus esztétának. Ez Molnár Ferenc színpada."
(Nyugat, 1910. Ady Endre: Molnár Ferenc színpada)
"Egy élete delén járó sikeres férfi (színész) féltékeny még éppen fiatal (színésznő) feleségére. Ezért testőrnek öltözve kíván bizonyosságot szerezni az asszonyi hűségről vagy hűtlenségről."
(Tarján Tamás - Molnár Ferenc: A testőr)
Idézetek az előadás kritikai fogadtatásából:
?Az Iglódi István nevével jegyzett soproni produkció hitelesen eleveníti fel a legszebb Molnár-hagyomány eredeti vonalát? Kubik Anna vendégszereplése élmény. Érzelmileg rendkívül árnyalt színésznőalakja. Minden eljátszott színésznői allűr mellett gesztusain keresztül egyfajta anyáskodó kedvesség árad a színpadról? A legkellemesebb felfedezés Selmeczi Roland, aki érzékelhetően gondosan kidolgozott szerepet hoz elénk, jól megkonstruált mozdulatokkal, kifejező magatartással? Makay Sándor az, aki a legvirtuózabban oldja meg a feladatát. Kevéssel sokat mondani - a színjátszás művészete az, ami a kiváló művész élményszerű játékából kivonatolható? A mama alakjában örömmel kell üdvözölnünk Nagy Annát, aki egy bővérű komikát megszégyenítő módon játssza az álanyós szerepét?"
szerző: - DI -
További részletek az eredeti cikkben >>>
***
Molnár Ferenc: A testőr
A színésznő: KUBIK ANNA
Kritikus/házibarát: MAKAY SÁNDOR
A mama: NAGY ANNA
Szobalány, páholyosnő: VLAHOVICS EDIT
Hitelező: KERESZTES JÁNOS
Díszlet: SZÉKELY LÁSZLÓ
Jelmez: BALLA ILDIKÓ
Zenei szerkesztő: MAGYAR KORNÉL
Rendezőasszisztens: DÁKAI GABRIELLA
Rendező: IGLÓDI ISTVÁN
Fotó: Pluzsik Tamás
Forrás: Magyar Színház