Napjainkban a vizuális kommunikáció természete egyre inkább változik, átalakul. A digitális és hangtechnikai forradalom megjelenésével a társművészetek nem csak fedni kezdik egymást, de kikerülhetetlenül tágítják egymás határait. Miért is ne lehetne a ?hagyományos" színházat, a pörgős divatbemutatót és a digitális filmet összegyúrni és egy teljesen új műfajt teremteni?
Ez a produkció a konvencionális műfaji kategóriákkal nem meghatározható - színház, performansz és film; látvány, divat és zene egyenértékű szimbiózisa. Az összekötő attribútum a ?recycle" fogalmi köre, vagyis a ?hulladék újrahasznosítása". Ez a téma jelenik meg az előadás dramaturgiájában, a vetített filmekben, a ruhákban és látványelemekben, mind egyfajta szabad asszociációs teret képezve a hatásmechanizmusokban.
A szereplők a vásznon és a színpadon egyaránt jelen vannak, hol összetartozva, hol eltávolodva egymástól. A történet fő gerincét, egy szemeteszsákba kötözött, amnéziás ?chanel-kosztümös nő" a világra és önmagára való ráeszmélése adja. A körülötte folyó történések talán valósak, talán csak hallucinációk, de mindenesetre újraértelmezik egész lényét és létének értelmét. A produkcióban résztvevő többi művész is intenzív kölcsönhatásba kerül egymás területével, így a végeredmény egy igazi összművészeti alkotás lesz.
Bár a ?recycle" eredeti jelentése, a hulladék újrahasznosítása a ruhák többsége mégsem szemétből készül, a ?recycle" mint asszociációs fogalom jelenik meg, több oldalról is körüljárva. Pl: ?recycle" mint újrahasznosítás, körforgás, idő, reinkarnáció (újjászületés), remix, átalakulás, újratervezés, szervátültetés?stb.
A RECYCLE játékteret kíván biztosítani annak a kihívásnak, amely a vetített anyagot szervesen építi bele a színpadi történésbe. Ezért koncepciónk mellőzi a kész rendszerekben való gondolkodást, egy folytathatóra cserélve. A fikciós kisfilmek főleg dialógusokon épülő rövid ?érzetek", amelyek furcsa szereplők segítségével, elemelt térbe és időbe, szürreális helyzetekbe kalauzolják a befogadót.
Banana peel tires ? celluloid dresses ? detectives analyzing garbage? This performance cannot be described with the help of conventional terminology - it is theatre, performance and film; spectacle, fashion and music coexisting in symbiosis. The theme of recycling, the ?re-use of waste material? is the ultimate link ? it appears in the dramaturgy of the performance, in the different films, dresses and visual elements, creating room for free association in the field of cause-effect mechanisms.
A TEMPS D?IMAGES keretében a Trafó bemutatja:
Nagy Fruzsina ? Pater Sparrow:
November 25-26. (P-Szo) 20h
Rendezők /Directors: Nagy Fruzsina (színpad/stage), Pater Sparrow (film)
Rendező asszisztensek: Kolozsvári Csenge, Papp Alina, Spáh Dávid
Produkciós asszisztensek: Papp Alina, Dorogi Szabolcs, Kádár Laci
Koreográfus /Choreography: Molnár Éva
Kreatív producer /Creative producer: Turán Eszter ? Movie Bar
Díszlet /Set: Juristovszky Sosa
Jelmez /Costume: Nagy Fruzsina, Kolozsvári Csenge
Fény /Light design: Pető József
Zenei rendező /Music director: Vajdai Vilmos
Zeneszerző /Composer: Schrank Doma
Hang / Sound: Fakekas Csongor, Bányai Gábor
Animáció /Animation: Sfeer Visual Group (Tóth Szilvia, Benedek Gáspár)
Videó /Video: Varga Tibor
Operatőrök /Cameramen: Erdély Mátyás, Győri Márk, Lukács Dávid, Spáh Károly
Fővilágosítók / Lighting: Nyitrai Iván, ifj. Szirmai Árpád, Tóni
Berendező: Fehérhegyi Attila
Építészet: Vásári Lajos
Díszletgyártás: Hanusz Feri
Kreatív konzultáns: Birkás Máté
Smink: Schön Adrienn, Koltay Nóri, Nagy Fruzsina
Fodrász: Nagy Viktor
Táncosok /Dancers: Gombai Szabolcs, Vislóczky Szabolcs, Lisztóczki Hajni, Halász Anna, Fülöp Tímea, Sándor Évi, Rakotomalala Myriam, Snake, Juristovszky Tamara, Juristovszky Sosa
Színészek: Fátyol Hermina, Juristovszky Sosa, Parti Nóra, Vasvári Emese, Haumann Máté, Kézdy György, Andreia Rocha, Tóth Attila
Énekesnő /Singer: Yang Li
Artisták: Állami Artistaképző Intézet növendékei
Főszereplő / Protagonist: Parti Nóra
Kislány / Little girl: Magdaléna