Sámson és Delila Trierben

Színpad


trierportaniger.jpg
Tirer egyik nevezetessége, a Porta Niger szintén ókori eredetű

 (MTI/dpa) - Minden eddiginél élethűbb "ókori légkörű" fesztivált élvezhetnek majd a nézők. Akárcsak 1900 évvel ezelőtt, az idén először ismét helyet foglalhatnak az amfiteátrum eredeti padsoraiban, amelyeken Krisztus után 100 körül mintegy húszezer ember helyezkedett el. Az új tribünt június 15-én, pénteken az Ünnepi Játékok nyitó előadásával, Charles-Camille Saint-Saens (1833-1921) Sámson és Delila (1877) című operájának előadásával avatják fel.
  Saint-Saens operája, amelynek ősbemutatója 130 évvel ezelőtt Weimarban volt, elsőrendű zenemű egy lendületes fesztiválnyitáshoz. A gigantikus szabadtéri színpadon, amely három magasba szökő torony előtt szinte lebegni látszik az aréna fölött, mintegy kétszázötvenen működnek közre a nagyszabású klasszikus dráma előadásában. A zenét a luxemburgi filharmonikusok szolgáltatják Marc Soustrot főzeneigazgató vezényletével.  
  A július 13-ig tartó trieri ókori játékokra több mint tízezer nézőt várnak. Kurt Josef Schildknecht, az opera rendezője "szándékosan nagyméretű képekkel és túlzónak ható gesztusokkal" rendezte meg a bibliai történetre épülő operát. Nem historizáló, nem is modern stílusban, hanem úgy, hogy minden egyes néző "meg tudja találni a múltból a mához vezető hidat".
  Az egész Németországban egyedülálló Ünnepi Játékok, amely 1998. évi elindítása óta minden esztendőben ezreket vonz Trier, a legrégebbi német város ókori romjai közé, hagyományosan ókori témákat és klasszikus darabokat helyez előtérbe. Másodikként, június 30-án Szophoklész Oidipusz király című tragédiáját mutatják be.