(MTI) - A darabot csütörtökön és pénteken mutatta be a budapesti Bárka Színház társulata a 44. belgrádi nemzetközi színházi fesztivál (BITEF) versenyprogramjában.
A liberális Danas szerint a darabban előforduló burleszk elemek - sőt néhol a humor - nem elrejtik, éppen ellenkezőleg, előtérbe tolják a rendező szándékát, "megmutatni a gonoszt", amely "tarkabarka" formában jelenik meg a darabban: kis világunk kicsinyes piszkosságaként, becsapásként, a szülei által elhagyott gyerek, a torz családi kapcsolatok, vérfertőzés képében és a végén gyilkosságként.
Az előadás ugyanakkor - ellentétben Mundruczó Kornél egy korábbi, hasonló témát feszegető színházi rendezésével, a Jéggel - "bizonyos fokig nem autentikus". Az ötlet - Mary Shelley művének modern adaptációja, ahol a család és a társadalom testesítik meg Frankensteint - érdekes és a rendezés kétségkívül tehetségre vall, de hiányzik belőle a kellő drámai és pszichológiai alátámasztás - írta a Danas.
A Politika című konzervatív lapban megjelent kritika szerint az előadás legértékesebb része a színészi játék, amely lenyűgözően könnyed és hiteles. Ana Tasic szerint ugyanakkor "sajnos" a színészek minőségi játéka "lövés a semmibe", "katarzis nélkül marad az összetettebb alapötlet híján, amely mindennek magasabb értelmet adna".
A patinás belgrádi nemzetközi színházi fesztivál versenyprogramjában a magyar előadás mellett még két-két szerb és belgiumi, továbbá egy-egy olasz, német, orosz, lengyel és szlovén társulat bemutatója szerepel. A jövő hét végéig tartó fesztivál nemzetközi zsűrije ebből a tíz produkcióból választja ki a fődíjas előadást, és egy különdíjat is kiosztanak.