Első este a délvidéki teátrum egyik legfrissebb bemutatója, Gyarmati Kata Hét nap a világ című játéka látható Puskás Zoltán rendezésében. Ezt követően a Magyarországon is gyakran dolgozó Radoslav Milenkovic színre állításában tekinthető meg García Lorca asszonydrámákat feldolgozó tragédiaciklusának utolsó darabja, a Bernarda Alba háza. A vajdasági társulat utolsó este Egressy Zoltán méltán népszerű darabját, a Portugált mutatja be a színház igazgatójának, László Sándornak a rendezésében.
A Hét nap a világ két részből áll. Az első felvonás korunk problémáit felvonultató kérdésekkel foglalkozik, a társtalansággal, a magánnyal, az egymás közötti kommunikáció lehetetlenségével. Három harmincas éveiben járó nő köré szerveződik látszólag a történet, bővelkedik a helyzet- és szövegkomikumban, de a későbbiekben egy-egy új szereplő színrelépésével kitágulni látszik a világ. A második rész egy képzeletbeli vonaton játszódik, ahol a szereplők ugyanazok, mint az első felvonásban, de nem ismerik fel egymást, mégis érezni, hogy ezzel az utazással rendbe tudnak hozni valamit, amit valahol, valamikor elrontottak.
Federico García Lorca művéhez Milenkovic új értelmezéssel közelített, és egy új nézőpontból mutat rá a darab mélységeire, felerősítve a komikus attitűdöt. A szürke hétköznapjaikat tengető nők a fojtogató gyászt megpróbálják a maguk módján elviselhetővé tenni: csipkelődéssel, vitákkal, egymáson való gúnyolódással.
A Portugálban a falu élete mintha a társadalom bizarr tükörképe lenne. Senki sem csinál semmit, mindenki csak beszél, de főleg iszik. Sört, bort, fröccsöt, unicumot, ami jön. Kacagunk, miközben érezzük, átlátjuk az emberi sorsok tragédiáját, sötétségét, szomorúságát.