Feszült csend, várakozással teli pillanatok, egyszerű díszlet, mely árulkodó is egyben. A néző sejti, pikáns dolgot fog látni, valamit az erotikáról, a nőről. Az arcokról lerí a kíváncsiság, mindenki mást szeretne kapni Eszenyi Enikőtől, a Vígszínház igazgatójának önálló estjétől. Nem is csoda, hiszen a művésznő sokoldalú és mindent maximális odaadással művel. A gyönyörben nincs középút kortárs női alkotók verseiből, prózai szövegeiből, valamint ismert sanzonokból, operettekből kialakított montázs, a műsor zenei felelőse Darvas Ferenc.
Az előadás folyamán a női nézők szíve nem maradt érintetlenül, Eszenyi hol ironikusan, hol líraian, hol játékos könnyedséggel mutatta meg a női lélek rejtette titkokat és alapigazságokat. A férfi hallgatóság is meglepően figyelmes volt, tágra nyílt szemmel bámult, mintha tanulni, tapasztalni szeretne, ellesni a szebbik nem titkait. S hogy a feszültség nőjön, Eszenyi nem maradt meg a néző és színész, színpad és közönség ?távolságtartó? pózaiban, hanem személyes kapcsolatot alakított ki nézőivel, történeteket mesélt saját fellépéseiről, anekdotázott, miközben átöltözött, a végén pedig már a közönség is vele énekelt. Így a siker, a többszörös visszatapsolás nem maradhatott el.
A második előadás klasszikusabb műfaj, Molnár Ferenc 1926-ban írt Játék a kastélyban című vígjátéka. A Vígszínház repertoárjában közkedvelt színdarab, világszinten is ismert, s a közönség lelkesedéséből kiderült: Kolozsváron is befogadóra talált. A kedves történet, az operettekre emlékeztető könnyedség, a valóság és játék kavalkádja üdítő kikapcsolódás. Benedek Miklós, Fesztbaum Béla, Molnár Áron, Tornyi Ildikó, Lukács Sándor, Tahi-Tóth László, Csőre Gábor felejthetetlen bravúrjai sikeresen varázsolták vissza a nézőt a komédia békebeli korába.
Vasárnap Bartis AttilaRomlását nézhettük meg. A marosvásárhelyi születésű kortárs író Nyugalom című regénye film és színpadi produkcióvá is kinőtte magát. A Romlás mély lélektani érzéseket megmozgató darab: egy halálos beteg fényképész szerelemi története, aki belegabalyodik egy fiatal lányba és egy éven át fotózza. Kapcsolatuk nem felhőtlen, a halálfélelem mellett a fényképész felesége, a lány családja is akadályozza boldogságuk beteljesülését. A merész történet drámai jelenetei csaknem könnyet csalnak a néző szemébe, Hegedűs D. Géza, Hegyi Barbara, Bata Éva, Lajos András, Németh László szuggesztív játékának köszönhetően.
Alig tíz perc szünet és máris kezdődik Fesztbaum BélaA léggömb elrepül című, Kosztolányi Dezső alakját felidéző önálló estje. A színházi effektusok le sem csitultak még a nézőben, máris más jellegű hatásokkal találkozik. Aki Kosztolányi Dezső alkotásait szereti, úgy érzi, mintha a költő elevenedne meg a színpadon. Fesztbaum alkatilag is hasonlít kicsit Kosztolányira, a színpadi játékából kiderül, kiváló ismerője a költő művészi világának. Elénk tárta az újságírót, a szerelmes poétát, a novellistát, a gyereket, a komoly felnőttet, a játékos művészt. Egy egész életpálya, egy alkotó portréja rajzolódott meg, hitelesen, páratlan kellemmel és bájjal társulva.
Fontos megemlíteni, hogy Kolozsváron tíz éve szerepelt utoljára a Vígszínház, a Harag György napok alkalmával, akkor C. Churchill Iglic című darabját hozták magukkal. A hétvégi előadások éppen ezért nagyszámú érdeklődőt vonzottak.
Eszenyi Enikőt diktafon végre csípve megtudtuk: sokat jelent a társulat számára a kolozsvári fellépés. Mint mondta: televízióban ritkán találkozhat a határon túli néző velük, hiszen kevés felvétel készült az előadásaikról. ?A személyes találkozás más, sokkal többet jelent?- fogalmazott. Jövő héten pedig Újvidékre látogatnak - árulta el Eszenyi.