Frenák felújította a Fiúkat

Színpad

A 2004-es Fiúk óriási siker volt mind idehaza, mind külföldön. 2006-ban ez a produkció nyerte a Trafó - Kortárs Művészetek Háza és a MU Színház által alapított Lábán Rudolf-díjat, 2008-ban pedig a Duna Televízió felvette az előadást és filmet készített belőle.
 

Bár a Fiúk premierje hat évvel ezelőtt volt, mégis mind a mai napig levehetetlen és megunhatatlan darabnak tűnik. Idén két új, fiatal tehetséggel - Holoda Péter és Major László - bővült a Frenák Pál Társulat, akik számára óriási kihívást jelent e nagysikerű darabban való részvétel. Mellettük további három, jól ismert táncos szerepel a felújításban: Fekete Zoltán, Nelson Reguera és Várnagy Kristóf.

 
Az előadás Frenák Pál a nemek szerepét, a nemek viszonyrendszerét vizsgáló trilógiájának az első és legnépszerűbb darabja. Túl azon, hogy megmutatja a férfiszépséget - vajon miért beszélünk olyan ritkán úgy a férfi test esztétikájáról, ahogyan a nőiéről - a Fiúk speciális térhasználata fontos kifejezőeszközként is szolgál. Rámutat az alkotói szándékra, miszerint az előadás mélyrepülés a tudattalanban, kutatás az ösztönökben, amelyekből személyiségünk is táplálkozik.
 
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a "Macsót", a "Nárciszt" és a "Herkulest" is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Az előadás feketehumorral, éles iróniával, az agresszió felmutatásával érzékelteti az érzelmek elsivárosodását, a klisészerűséget, amely a ma emberi kapcsolatait elborítja. Frenák Pál koreográfiai koncepciója filmes, már-már színházi dimenzióban fogant: az alkotás magában hordozza készítőjének az emberi lélek működéséről felhalmozott intuitív tudásanyagát.
 
Interjúnk Frenák Pállal:
 
Korábban: