Kétszemélyes retúr a Millenárison

Színpad

Mindkét alkotóra jellemző a nyitottság, kíváncsiság, gyakran szerepelnek olyan munkákban, mely lehetővé teszi a társműfajokba való kirándulást, és közel áll hozzájuk az improvizatív alkotás, mely az adott előadást megismételhetelenné, teljesen egyedivé teszi. Örömzene, örömtánc várható.
Nagy Andrea néptánc szakon diplomázott, tagja volt a Honvéd Táncszínháznak, a Phobosnak és az Artusban pedig kifejezetten hosszú időn át meghatározó szerepet töltött be. 2001-től önálló koreográfiákat is készít, karakteres és makacs alkotó, aki évek óta kitartóan a saját pályáján halad, és azon kevés hazai koreográfus közé tartozik, akik lemondanak a történetmesélésről, a tánc színháziasításáról, és visszatérnek a mozdulatok eredeti, sallangmentes  jelentéstartományához. Darabjai, mint pl. az  Angyaltér (2003) vagy a Mágneses mező (2004) tisztán absztrakt munkák. Nagy Andrea gyakran von be egyenrangú félként társművészeket az alkotói folyamatba. A Maróti Emese zeneszerzővel az őszi fesztivál felkérésére készített, Kiss Viktória énekesnővel előadott Test-pár-beszéd (2005) vagy  a Trafóban a közelmúltban bemutatott Éneklő ízületek (2007) előadás is - melyben Terebessy Tóbiás látványtervező és Tóth Evelin énekesnő működik közre - ilyen sikeres műfaji határátlépésekről tanúskodik.

Aki Kiss Erzsit egyszer hallotta, pontosan tudja, mit is jelent a Kiss Erzsi stílus, az az izgalmas, zenei műfajokat bátran mixelő, játékos, halandzsanyelven szóló énekmondás, mely mindig elbűvöli, de egyben zavarba is ejti méltatóit. Van, aki a world music előfutárának tekinti, mivel muzsikájában erősek a latinos, szlávos, ázsiai hatások, más jazz zenésznek tartja, de a blues, a rockzene és az acid jazz sem áll az énekesnőtől távol. Ami különösen eredetivé teszi az immár négy albummal bíró - Egy Kiss Erzsi Zene (1998), Deladela ( 2001), Röné álma (2004), Kinono (2006) - Kiss Erzsi előadásmódját, az a szavakkal való játék, a különböző nyelvek szótöredékeivel való kreatív kísérletezés, mely azt a hatást váltja ki a hallgatóban, mintha az énekesnő egy titkos, csupán a beavatottak számára érthető nyelvet birtokolna, melyen minden titok kimondható, hiszen megőrződik, magába zárul. A kitalált szavaknak így nincs megfejthető, hagyományos jelentésük, de mindig kulcsfontosságú szerepük van a dallam és a ritmus szempontjából. Kiss Erzsi korábban, az Artusnál számos kortárs tánc előadásban szerepelt már, hozzá fűződik a pl. a Káin kalapja, az Einsten álma, az  Osiris tudósítások, a Hókirálynő kivételes zenei anyaga is.