Nézzünk körül - a szabadon értelmezett - táncfronton: mi az, amit semmiképp nem érdemes kihagyni. Glass Ben és az offline:ontheater a tavalyi Fringe egyik nagy befutója volt, a magasban zajló, rettenthetetlen újcirkusz produkció látványába sokunknak sajdult bele a nyaka és a szíve. Idén a Pflokk című előadással érkeznek. Hogy műfajilag mi lesz, azt nem érdemes találgatni, nyilván egy kis cirkusz, egy kis tánc és némi kiszámíthatatlanság, annyi a biztos csupán, hogy perpetuum mobile készítésére törnek.
Oleg Zsukovszkij, a Derevo és az Ache volt kiválósága is tiszteletét teszi a Fringe-en, a La Pushkin Tetr nevezetű formációval, egy (feltehetően mozgásgazdag) Shakespeare-átirattal. Ha minden jól megy, igazi orosz rulettre számíthatunk. Nina Umniakov Kicsi Saloméjében változatos kis triumvirátus készülődik: Venekei Mariann az Operaház táncosnője, Szabó Domokos leginkább a Stúdió K-ból, vagy Hajdu Szabolcs filmjeiből lehet ismerős, Elek Ferenc meg katonás színész, viszont táncosként is bármikor be lehet dobni, legutóbb Bozsik Yvette találta meg főszereplőnek a Playgroundban.
Biztosan érdemes megnézni a Konyhaszertornát is, a négy pszichológusnőből álló Másodállás társulat mozgásszínházi etűdjeit, hátha ismerős és komfortos háztartás- és lélekgimnasztikával állnak elő a szereplők. A társulat egyik tagja, Simon Judit különben egy Fehér Ferenccel közös darabban, a Sirzamanzében is felbukkan, kettősük női- és férfi kapcsolatformák teljes repertoárját vonultatja fel intim hangulatú állapotrajzokban. A Gangaray Táncszínház Gangaray mese című darabja Hámor Józseffel és Nagy Csillával ismét egy párkapcsolati táncdarab, ámbár jóval könnyedebb az előbb említettnél, mégis, annyi frissesség és báj van benne, hogy ha a kortárstánctól általában menekülő barátainkat készülünk szórakoztatni, ez a megfelelő előadás. És ha már Hámor József, akkor jöjjön a fiatal táncosok keltetőállomásaként működő MU Terminál, amely egy Fejes Ádám-darabot, a Nyolcan terítéken című koreográfiát tálalja fel nekünk. Esetleg egy másik táncintézmény, a Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskola tudja csak megszorongatni őket, melynek tanítványai Kulcsár Noémi és Bakó Tamás műveivel, a White can trance, a Gyermek az időben és az Angyalhaj című koreográfiával készülnek.