Kozák Gábor galériavezető az MTI-nek elmondta, hogy a művész papíralapú munkái közül látható lesz idén készült Önarcképe is. Mint kiemelte, eddigi munkássága alatt nem sok, mindössze öt önportrét készített Bukta Imre. Ezen a képen kezében egy fiatalkori, a 70-es években készült rézkarcát tartja.
A festmények közül látható lesz például az Udvari jelenet és a Kocsmában című alkotás. 2009-ben egy hónapig egy kis erdélyi faluban, Sükőn tartózkodott, ott fotóvázlatokat készített és otthon, Mezőszemerén festette meg őket. Ebből a sorozatából öt képet mutatnak be.
A művész fotói közül kiemelte a 2003-as Parasztmadonna című képet, amely fekete-fehér és színes változatban is elkészült, a galériában a színes lesz látható. A képen egy mezőn álló szénakazal tetején ül a szoptató madonna a gyermekével, a kazal mellett egy férfi és egy nő áll.
Bukta Imre konceptuális fotóin ironikusan mutatta be a vidéki létet, miközben továbbgondolási lehetőségeket is kínált. Szemlélete hol ironikus, hol melankolikus, máskor társadalomkritikus vagy megengedő, de mindig empátiával közelíti meg alanyait.
Bukta Imre festő, performer és szobrász a 90-es években túlnyomórészt papírra készített grafikai munkákat a rá nagyon jellemző vegyes technikával: tussal, szénnel, pasztellel, akvarellel, temperával és néha egy kis olajjal. Összekeverte a technikákat, ezzel játszott és tobzódott a hatásokban. A 2000-es években kezdett el markánsabban a festészettel foglalkozni. Tavaly technikai váltás volt érzékelhető a művészetében, újra papírra kezdett el festeni, de ezúttal hatalmas felületekre.
Pályája autodidakta művészként indult 1970-ben. A kortárs művészet egyik legeredetibb alakja. Művészete erős szálakkal kötődik a vidéken élő, mezőgazdaságban dolgozók életmódjához és kultúrájához. Tárlata december 8-ig látható a Godot Galériában.
Nyitókép: Bukta Imre Önarckép (2012)