A szervezők a művész archívumában őrzött negatívok közül olyanokat is válogattak amelyeket eddig még nem nagyítottak ki, ezért most láthatóak először. A kiállítással a főapátságban megemlékeznek Marie-Alain Couturier domonkos szerzetesről, a L'Art Sacré című szakrális művészeti folyóirat egykori szerkesztőjéről, akinek barátsága és művészi meglátásai döntően befolyásolták Lucien Hervé életét és alkotói pályáját.
A tárlat Hervé (1910-2007) egykori kiállításterveit gondolja tovább, végigkalauzol kétezer év szakrális építészetén. A művész munkája során, valamint saját kezdeményezésből öt kontinens számos országába eljutott. Fotográfiai kifejezésmódjára a Bauhaus képi világa és az expresszionista, két világháború közötti filmek nyelve hatott.
Hervének a fotó és az építészet kapcsolatát újraértelmező művei különleges értékű kulturális hagyatéknak számítanak, a fotóművész a 20. század legmeghatározóbb építészeinek - mások mellett Le Corbusier, Alvar Aalto, Tange Kenzó, Richard Neutra és Walter Gropius - alkotásairól készített felvételeket.
Hervé fotográfiái az építészeti tér bemutatásának szuverén útját tarják elénk, s önálló műalkotások, amelyek messze túlmutatnak a régi és a modern építőművészet száraz, dokumentáló bemutatásán - mondta Grászli Bernadett, a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum igazgatója..
A kiállítás hat egységből áll, amelyekhez a szervezők Hervé válogatásaiból választottak idézeteket.
Fotók forrása: jeudepaume.org