Nissen fotója augusztus 5-én készült a Sao Pauló-i Viva Bem idősotthonban. A fotós azt a pillanatot kapta el, amikor a maszkot viselő, szürke ruhás ápolónő egy áttetsző műanyag függöny, az úgynevezett „ölelőfüggöny” védelmében megöleli az őszhajú Rosa Luiza Lunardit, és a műanyag sárga szegélye mint egy pillangó szárnya veszi körül őket.
– Ez az ikonikus, a koronavírus-járványra utaló kép életünk rendkívüli pillanatára emlékeztet. Látom benne a kiszolgáltatottságot, a szeretetet, a veszteséget és a különválást, a pusztulást, de ami fontos, a túlélést is – mindezt egy képen. Ha az ember elég sokáig nézi, szárnyakat is látunk: a repülés és a remény szimbólumát – fogalmazott Kevin WY Lee, a zsűri tagja.
A Panos Pictures ügynökség és a Politiken című dán napilap számára készült fotó első díjat nyert a tekintélyes sajtófotóversenyen az általános hír kategóriában is. – A fotó fő üzenete az empátia. A szeretet és az együttérzés – fogalmazott Nissen.
A verseny második helyezettje szintén egy olyan fotó lett, amely a pandémiát ábrázolta. Joshua Irwandi indonéz fotós április 18-án készítette a képet, amely a Covid–19 egy halálos áldozatának ágyon fekvő, műanyagba tekert testét mutatja.
A járvány a sajtófotóverseny környezet kategóriáját is elérte. Ebben a mezőnyben ugyanis Ralph Pace amerikai fotós képe nyert, amelyen egy kíváncsi kaliforniai oroszlánfóka úszik egy szájmaszk felé, amely a monterey-i Breakwater búvárparadicsomban lebeg a vízben.
Az év fotóriportjának az olasz Antonio Faccilongo Habibi című sorozatát választotta a zsűri. A fotók izraeli börtönökben élő palesztin fogvatartottakat ábrázolnak, akik kicsempészik a spermájukat, hogy mesterséges megtermékenyítéssel alapíthassanak családot.
A World Press Photo zsűrije 4315 fotós 74 470 fényképéből választotta ki a nyolc kategória győzteseit.
A pályázat összes díjazottja itt látható.