Amerikai karácsonyfa alatt az igazságos betyár

Zene

Az alábbi sikertörténet kezdete akár tipikusnak is mondható. A felfelé ívelő karriert és a napi tíz-tizenkét órás robotot megszakítva egy fiatal nő a ?babázás? mellett dönt, de kisfia ellátása mellett egy idő után hiányzik még ?valami?. Egy kitűnő ötlet, sok-sok éjszakába nyúló tervezés, meg egy hasonlóan kitartó és tehetséges, pelenkázni sem rest férj kellett ahhoz, hogy elkészülhessen a hazai szuvenír kínálat újhullámát képviselő Folqa-figura első darabja. A magyaros mintájú, egyedi tulajdonságokkal felruházott ajándéktárgyak ? az igazságos betyár, a természetbarát nádvágó és társai ? karácsony előtt már az Egyesült Államok keleti partjának egyik bolthálózatában is kaphatóak lesznek.
Juhász-Váczi Heni, a Folqa-kollekció megálmodója, egyben a Souvenir Brands Kft. ügyvezetője egy reklámügynökségnél dolgozott, amikor végre megszületett a gazdasági újságíró férjjel közös kisfiuk. Hamar döntött: ?testközelből? szeretné látni, ahogy a kicsi felnő, ezért számára nem vállalható a reggeltől késő estig tartó elfoglaltság. Az alkotás öröméről, a vérében lévő szervezkedésről azonban nem mondott le. A baráti kör által ?designérzékenynek? mondott Heni férje segítségével, a kisbaba mellett, kezdetben igen szűk időkeretek között látott hozzá ?világmegváltó? terve kimunkálásához.

?Külföldi útjainkról mindig olyan egyedi és szép tárgyakkal tértünk haza, amelyeknek nem volt más funkciójuk, minthogy díszítsék a lakást. Az efféle ?újhullámos? ajándéktárgyak hiányoznak a magyar piacról, így hát a párommal közösen egyéves tervezéssel megalkottunk egy sajátos brandet? ? válaszolta, miért is vágott bele a tervezésbe. A folklór elemeit magukon viselő (innen a Folqa név), mégis modern figurák egy-egy régi tájegységet, egy-egy szinte elfeledett szakmát testesítenek meg, lelkük van. A jelenleg hatdarabos kollekció tagjai: az igazságos betyár, a rátermett csikós, az elmélyült fazekas, a kitartó gulyás, a természetbarát nádvágó és a mértékletes paprikamolnár. Azt mondja, hogy fokról fokra haladva építették fel az ötletet a férjével, minden apró részletet kimunkálva a piacfelméréssel és a gyártás megszervezésével együtt. Gyakran kisfiuk lefektetése után ültek a számítógép elé, hogy rákeressenek majdani partnereikre, illetve a terv megvalósításához nélkülözhetetlen információkra. Heni édesanyja és egy ismerős grafikus (fővállalkozó-gyártó) is segíti a Souvenir Brands Kft. keretén belül folyó munkát. A tavaly karácsonykor a WAMP-on bemutatott kollekció neve miatt a legtöbb partnerük egyszerűen csak ?Folqáéknak? hívja őket ? árulja el a fiatalasszony, aki méltán büszke arra, hogy legalább 30 hazai üzletben már kaphatóak az egyedi figurák.

 
A mesés fordulat egy romániai e-mail címről érkezett levéllel indult, valamikor augusztusban. A levél feladóját ? mint utóbb kiderült ? azzal bízta meg az amerikai kereskedőház, hogy kutasson fel bolthálózatuk számára a karácsonyi vásárba illő színvonalas európai design tárgyakat. Mivel ez a megbízott hallott, tudott rólunk, megkérdezte, benne lennénk-e az üzletben. ?Magam sem vettem komolyan, azt hittem, valaki szórakozik velünk. Aztán mégis visszaírtam. S lám, valósággá vált a mese. Nagyon precíz partnerekről van szó: minden kelléket, az árcéduláktól a zsinórig elküldtek, hogy az amerikai vevők igényeihez igazítva indulhassanak a nagy útra a Folqa Collection tagjai. Várjuk a visszajelzéseket, de addig is folyamatosan dolgozunk, hisz a kis családban nagy tervekből sosincs hiány.?
 
(Forrás: MTI)
(Forrás: www.folqa.com/termekek)