Dalszerzést az osztálytermekbe!

Zene

Élményalapú, digitális technikai eszközre építő, óvodásoknak és kisiskolásoknak szóló új nemzetközi zeneoktatási módszertan európai bevezetésén dolgozik a dalszerzőket tömörítő Artisjus Egyesület.

A napokban útjára indított Future Songwriting elnevezésű kétéves nemzetközi projektben összesen nyolc európai intézmény működik együtt, munkájukat az EU Kreatív Európa programja is támogatja.

Az eredetileg Finnországban indított projekt lényege, hogy a digitális technika használatával interaktívvá és élményalapúvá teszik a kisiskolások zenei foglalkozásait, a középpontban pedig a közös dalszerzés áll. A foglalkozásokon a gyerekek együtt kitalálnak egy történetet és az abban szereplő karaktereket, majd egy táblagép segítségével hangokat, zajokat, zörejeket gyűjtenek, rögzítenek. A GarageBand elnevezésű applikációnak köszönhetően szabadjára engedhetik zenei kreativitásukat: hangszereket szólaltathatnak meg, közösen zenét és szöveget írhatnak, egyszerű dalokat hozhatnak létre.

A módszer célja a kicsik kreativitásának és egyéb képességeinek fejlesztése. Emellett a zenélés bizonyítottan segít leadni a felgyülemlett feszültséget, ezáltal hozzájárul a lelki kiegyensúlyozottsághoz.

A módszertan ismerete mellett mindössze egy-két táblagépre és az alkalmazásra van szükség a tanóra megtartásához, hiszen ezúttal a tanítók továbbképzésén és a technika használatán van a hangsúly.

A finnországi sikerek után az Európai Unió Kreatív Európa programja támogatásával más országokra is megnyitják a projektet. Magyarországról a dalszerzők egyesületét, az Artisjust hívták meg partnernek.  

A projekt befejezése 2020 őszére várható, záró szemináriumokat tartanak Helsinkiben, Budapesten, Párizsban és Brüsszelben.

További információ ezen a linken érhető el.

Forrás: futuresongwriting.eu