Európai és észak-amerikai turnéja keretében az együttes Bécsből érkezik Budapestre, két nap múlva pedig a londoni Barbicanben adják elő a csaknem ötévnyi megfeszített munkával komponált alkotást. Lucy Crowe szoprán, Jennifer Johnston mezzoszoprán, James Gilchrist tenor és Matthew Rose basszus énekli a szólókat, a Monteverdi Kórus a több szakaszban is hangsúlyos kórustételeket.
Gardiner nem először lép a Müpa pódiumára, már az intézmény ?előszezonjában?, 2005 koranyarán a Londoni Szimfonikusokkal vendégszerepelt a hangversenyteremben.
A brit karmester az utóbbi évtizedekben a zeneirodalom több, klasszikussá vált kompozícióját értelmezte újra, hogy a korabeli előadói gyakorlat felhasználásával megtisztítsa a régi zenéket a hagyomány hamis gesztusaitól. A magyar régizenei szcéna jeles alakja, Vashegyi György elsősorban az ő interpretációit tartja mértékadónak a barokk operák tekintetében.
A Missa solemnis a bécsi klasszicizmus egyik csúcsa, Gardiner előadása kérlelhetetlen szembenézést ígér a nyugati klasszikus zene történetének egyik legnagyobb szabású alkotásával, amelynek előadására a Gardiner által még egyetemi évei alatt alapított Monteverdi Kórus, illetve az 1989-ben életre hívott Forradalom és Romantika Zenekara áll össze.
Beethoven nagy késői műveinek ? IX. szimfónia, Missa solemnis ? ősbemutatója kiábrándító kudarccal járt: csak a zeneszerző halálát követő évtizedekben voltak képesek megfelelni a muzsikusok a technikai és zenei követelményeknek, a művek ezért a 19. század második felében váltak a standard koncertrepertoár részévé.
A 2013-ban 70 éves karmester aktivitását jelzi, hogy az óévet búcsúztatva és az újévet köszöntve négy estén a Velencei La Fenice zenekarát vezényli, valamint ismét fellép a lipcsei Gewandhaus zenekarával és a London Symphony Orchestrával. Ezután egynapos Bach-maraton főszereplője lesz a Royal Albert Hallban, majd áprilisban születésnapi ünnepségeket és koncerteket rendeznek a tiszteletére.
Gardiner nem először lép a Müpa pódiumára, már az intézmény ?előszezonjában?, 2005 koranyarán a Londoni Szimfonikusokkal vendégszerepelt a hangversenyteremben.
A brit karmester az utóbbi évtizedekben a zeneirodalom több, klasszikussá vált kompozícióját értelmezte újra, hogy a korabeli előadói gyakorlat felhasználásával megtisztítsa a régi zenéket a hagyomány hamis gesztusaitól. A magyar régizenei szcéna jeles alakja, Vashegyi György elsősorban az ő interpretációit tartja mértékadónak a barokk operák tekintetében.
A Missa solemnis a bécsi klasszicizmus egyik csúcsa, Gardiner előadása kérlelhetetlen szembenézést ígér a nyugati klasszikus zene történetének egyik legnagyobb szabású alkotásával, amelynek előadására a Gardiner által még egyetemi évei alatt alapított Monteverdi Kórus, illetve az 1989-ben életre hívott Forradalom és Romantika Zenekara áll össze.
Beethoven nagy késői műveinek ? IX. szimfónia, Missa solemnis ? ősbemutatója kiábrándító kudarccal járt: csak a zeneszerző halálát követő évtizedekben voltak képesek megfelelni a muzsikusok a technikai és zenei követelményeknek, a művek ezért a 19. század második felében váltak a standard koncertrepertoár részévé.
A 2013-ban 70 éves karmester aktivitását jelzi, hogy az óévet búcsúztatva és az újévet köszöntve négy estén a Velencei La Fenice zenekarát vezényli, valamint ismét fellép a lipcsei Gewandhaus zenekarával és a London Symphony Orchestrával. Ezután egynapos Bach-maraton főszereplője lesz a Royal Albert Hallban, majd áprilisban születésnapi ünnepségeket és koncerteket rendeznek a tiszteletére.
(Forrás: MTI)
(Fotó: Facebook.com/MupaBudapest)