A Filmharmonikusok-produkció évek óta nagy népszerűségnek örvend, ami Hollerung Gábor elmondása szerint első sorban annak köszönhető, hogy a zenekar koncertről koncertre igyekszik újat, meglepőt nyújtani a közönségnek, olyan darabokat játszani, amelyek még sohasem vagy nagyon régen hangzottak el.
?Legutóbb decemberben volt egy nagy sikerű filmzene hangversenyünk, ráadásul dupla koncert, hiszen a főpróba is nyilvános volt, március 20-án pedig a Művészetek Palotájában adtunk koncertet, ahol szerepelt egy-két olyan produkció, amely gyilkos volt a zenekar számára, például a Harry Potter című film John Williams által írt zenéje rendkívüli technikai nehézségek elé állította a muzsikusokat? ? fejtette ki a karmester a Kultúra.hu-nak.
Hollerung Gábor fontosnak tartja, hogy úttörők voltak a nyitásban a populáris zene irányában, megemlítette például a Stinggel való együttműködést. Dzsesszkomponisták már 10 évvel ezelőtt írtak nekik darabokat. A filmzenekoncertjeik magasan jegyzettek a piacon, és bár kiszolgáltak valamilyen igényt, de mindig hozzákapcsolták a klasszikus értékeket.
?A Filmharmonikusok elnevezés 2011-ben született meg egy grazi hangverseny kapcsán, amely előtt is voltak filmzenei koncertjei részben saját szervezésben, részben pedig a Klasszik Rádió Cinemusic műsora keretében? ? mesél a kezdetekről Hollerung Gábor karmester, a Budafoki Dohnányi Zenekar zeneigazgatója. Eleinte csak egy-egy filmzenét csempésztek a repertoárba, majd szépen lassan megszületett a Filmharmonikusok-produkció.
A finanszírozásról szólva hangsúlyozta, hogy sosem nyerték el egy átlagos szimfonikus zenekar támogatását. "Bennünket egy kis kerület, Budafok az erejét meghaladóan támogat, arányosan többet ad, mint mondjuk, Debrecen az együtteseinek? Csak a jegybevételük meghaladja az összes közpénz mértékét , ami nagy erőt jelent, de veszélyt is, ha a fizetőképes kereslet csökken, szponzorációra pedig ez a szféra csak kis mértékben számíthat.