Adam Green Fotó: indie-nation.org |
Az Adam Green: Legyünk rosszak Dima Dubson dokumentumfilmes bemutatkozása az Európában is egyre népszerűbb New York-i dalszerző, filmes rocksztárról. A brit Sara Sugarman Bakelit című vígjátékában egy kiégett ex-rockbanda újra elkezd zenélni, de miután a zeneipar csak a fiatalokra vevő, úgy adják el a felvételüket, mintha az egy wales-i tinizenekaré lenne. Az idei Grammy-n díjat nyert Big Easy Express pedig dokumentumfilmes roadmovie, amely három indie folk zenekart követ. Míg Poull Brien Charles Bradley: Soul of America című dokuja a 62 évesen befutott soul énekes, Charles Bradley élettörténete, akinek első albuma bekerült a Rolling Stone magazin top 50-es listájába.
A rajongók körében csak Pulp-dokuként emlegetett mű, Eve Wood A ritmus diktál ? a Pulp-sztori című filmje a sheffieldi zenei színtér történetét mutatja be a korai nyolcvanas évek poszt-punk mozgalmától a house robbanásán át a britpopig. A Graham Jones azonos című könyvén alapuló Az utolsó lemezbolt (Last Shop Standing), Pip Piper dokuja a pultok mögé viszi be a nézőt, azt kutatva, miért zárt be közel kétezer ilyen üzlet Angliában.
Idén a Zöld sziget-válogatásban is látható egy zenés film. A Good Vibrations a a belfasti radikális punk-rock lázadó, Terri Holey történetét meséli el, az Északi fények-szekcióban szereplő finn Miss Blue Jeans pedig egyszerre a felnőtté válás története és az 1970-es évek punk és new wave korszakát bemutató mozi.
Mivel idén a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) egyszerre ítélt meg kétévi támogatást a szervezők nagyobb költségvetésből gazdálkodhatnak."Ebben a pillanatban úgy néz ki, hogy ezt a fesztivált még hosszú évekig meg tudjuk rendezni" - jelentette ki Horváth György, hangsúlyozva, hogy az NKA döntése a kultúra finanszírozását tekintve példaértékű, korszerű gondolkodást tükröz.