A Ray Cooney és Tony Hilton által jegyzett darabot 2012 májusában tűzte műsorára a Madách Színház Nagy Sándor bravúros főszereplésével. A Jászai Mari-díjas színművész tíz év elteltével ezúttal a veresi előadás rendezőjeként szerepel a stáblistán.
2009-ben, a József Attila Színház vendégjátékaként került sor a darab magyarországi ősbemutatójára a Városmajori Szabadtéri Színpadon Méhes László rendezésében, Besenczi Árpád főszereplésével, Hamvai Kornél fordításában. Ott még Négyesikrek címen játszották, később viszont Hármasikrekként szerepelt a teátrum repertoárján.
A Madách Színház pedig pontosan tíz évvel ezelőtt tűzte műsorára 1×3 néha 4 címen. A darabot Szente Vajk rendezte, Nagy Sándor főszereplésével. A színész pályafutása során fontos mérföldkő volt ez a lehetőség. „Egyrészt Szente Vajk barátom első rendezése volt a Madáchban, másrészt mivel négyesikreket játszottam benne, iszonyatosan nagy kihívás volt memóriailag, fizikálisan és színészileg egyaránt” – nyilatkozta.
Leginkább a virtuóz cselekményvezetés, a helyzetkomikumban gazdag jelenetek halmozása, az abszurditásig fokozott félreértések és az állandó személycserék jellemzik a darab világát.
A kacagtató jelenetekkel teli bohózat egy születésnapi összejövetelen kezdődik: a dúsgazdag, idős Jonathan Hardcastle (Kerekes József) egy komoly összeget szeretne volt üzlettársa fiára hagyni, de csak azzal a feltétellel, ha Billy (Mohai Tamás) a többi lehetséges örököst félreállítja az útból. Ezen az estén szédületes ámokfutás kezdődik a szóban forgó összegért: színre lép a ház urának művészetrajongó leánya, Cynthia (Molnár Gyöngyi) és annak művészetrajongó udvarlója, Clifton (Fellinger Domonkos), vénkisasszony hugicája, Amy (Zorgel Enikő), Jugg, a komornyikja (Beleznay Endre), Mr. Piper, az ügyvédje (Janik László), továbbá Billy jogi képviselője, Charlie Barnet (Mihályfi Balázs).
Az 1×3 néha 4 bravúrszerepe kétség kívül az örökösjelölt Billy Hickory Wood figurája, aki átváltozóművészként, szűnni nem akaró leleménnyel váltogatja virtuális maszkjait, jelmezeit, karaktereit. A szerep megformálásához nem csupán komikusi véna szükséges, hanem precizitás, kiváló ritmusérzék és a másodperc töredéke alatt bekövetkező karakterváltoztatási képesség.
A veresegyházi előadás rendezője, Nagy Sándor szerint lesznek majd a darabnak olyan momentumai, melyek összecsengenek a Madách Színházban látható változattal: „Hiszek abban, hogyha valami jó, akkor azt nem kell még jobbá tenni. Itt más lesz a színészi gárda, és ettől egy teljesen más hangulatú előadást láthat majd a közönség.”
A tervek szerint Kovács Yvette Alida látványtervező díszlete a harmincas években játszódó angol szituációs komédia, a Csengetett, Mylord? világába repít majd vissza bennünket. A tervezőnő a tavalyi évadban a Kecskeméti Nemzeti Színház 1×3 néha 4 előadásához is tervezett jelmezeket, továbbá Nagy Sándor első Veres 1 Színházban való rendezéséhez, a Rövidzárlathoz is ő készítette a díszletet és a jelmezeket.
Az 1×3 néha 4 Nagy Sándor második rendezése.
„Szeretek fölkészülni nagyon pontosan arra, ami a próbán fog történni. A rabság, szabadság elvén belül viszont szeretem, ha a színészek előrukkolnak egy-egy ötlettel. Én a közös alkotásban hiszek” – válaszolta a művész egy interjúban arra a kérdésre, tudatos vagy ösztönös rendezőnek vallja-e magát.
Az április 9-i premier, illetve a lejátszott bérletes előadások után a fergeteges humorú bohózat a Mézesvölgyi Nyár műsorkínálatában is helyet kap.
Nyitókép: Madách Színház