(MTI) Egy magángyűjtővel történt találkozásnak köszönhető a kiállítás, mely a 70-es és 80-as évek motorizációs robbanásának a magyar vetülete ? mondta Szászi András, a kiállításnak helyet adó Kiskőrösi Közúti Szakgyűjtemény igazgatója.
A közúti szakgyűjtemény a letűnt korszak közúti és járműipari emlékeit egyelőre időszaki, de a tervek szerint a későbbiekben állandó kiállítás keretén belül mutatja be. Az igazgató utalt arra, hogy Magyarországon akkoriban tértek át az aszfalttechnikára, az 1980-as években a megtöbbszöröződött a személygépkocsik száma.
Ebben az időben Magyarország nem rendelkezett személyautó-iparral, ezért gyűjtőhelyévé vált a ?baráti országokban" gyártott járműveknek. Szászi András felhívta a figyelmet arra, hogy nemcsak az autókat mutatják be, hanem az akkori éveket próbálják megidézni életképeken keresztül. Egy konyhát, valamint egy korabeli bútorokkal berendezett szobát is megtekinthetnek az érdeklődők.
A kiállítás érdekessége az akkor elterjedt SKIF sátras utánfutó, a kempingezés minden kellékével együtt. Az autók között az NDK-t a Trabant 601-es, egy menyasszonyi autóvá átalakított Wartburg kabriolet valamint egy Barkas 1000-es képviseli, a csehszlovák kínálatot a Skoda 1203-as kisbusz, egy Skoda 100-as, valamint az akkori slágerautó, a Skoda 120 GSL reprezentálja. Lengyelország "kínálatából" a Zsuk kisbusz, a kis Polski Fiat, valamint az 1500-as és 1600-as Polski Fiat látható.
A Szovjetunió gépkocsigyártásából a Volga M24, az 1200-as, 1500-as és az 1600-as Zsiguli mellett egy Zaporozec személygépkocsi, valamint egy Latvia kisbusz látható. Romániából az Oltcit és a Dacia, míg az akkori Jugoszláviából a Zastava látható a "retroncsok" között.
A kiállítás október 3-ig látogatható.