A Nagymező utcai teátrum csütörtöki sajtótájékoztatóján Frank Wildhorn felidézte, hogy mielőtt a színház világába lépett volna, számos zenei műfajban kipróbálta magát. Mint mondta, az évek során számos kiváló zenésszel és énekessel dolgozott, köztük volt Whitney Houston, Natalie Cole, Kenny Rogers, Tracy Lawrence vagy Linda Eder. A Carmen című musicallel kapcsolatban a zeneszerző elmondta, hogy darabjának alapja Prosper Mérimée francia regényíró Carmen című elbeszélése. Mint felidézte, 19 évvel ezelőtt írta meg a musicalt, az akkoriban általa sokat hallgatott Gipsy Kings spanyol együttes hatására.
Arra is kitért, hogy ismeri és nagyon kedveli a kelet-európai mentalitást és érzésvilágot: a fájdalmat, a szenvedélyt, az érzelmek kifejezését. Kiemelte, hogy világszínvonalú énekesek és előadók vannak Magyarországon, ezt bizonyítja a musical szereposztása is.
Kiss-B. Atilla operaénekes, a Budapesti Operettszínház főigazgatója elmondta, hogy egyik leggyakrabban énekelt szerepe Bizet Carmenjének Joséja, ezért nagyon közel áll a szívéhez a darab. Mint rámutatott, Frank Wildhorn egészen más környezetbe helyezte a Carment, megtalálta a történet, valamint a szereplők igazát, és mai, 21. századi zenei nyelvre fordította le.
Homonnay Zsolt, a darab rendezője szerint ma az a trend a musicaleknél, hogy minél hamarabb profitot termeljen egy darab. Sajnos egyre kevesebb olyan musical születik, amelyet az alkotói sugallat, az ihlet hív életre – fogalmazott, utalva arra, hogy ilyenek Frank Wildhorn musicaljei, köztük a Carmen is.
A Carmen a nő örök, csábító szenvedélyességét helyezi a középpontba – mondta Homonnay Zsolt, aki kitért arra is, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetemről több fiatal tehetség is bemutatkozik a darabban.
Frank Wildhornt, akinek 1999-ben egyszerre három előadása is futott a Broadway-n, a magyar közönség leginkább a Jekyll és Hyde című musicalről ismerheti, amelyet 2022 tavaszán mutattak be a Budapesti Operettszínházban. A Carmen bemutatója 2008-ban volt Prágában. A budapesti produkciót Orbán János Dénes Kossuth-díjas drámaíró, műfordító magyar fordításával és dalszövegeivel, valamint Krizsán Dániel koreográfiájával viszik színre, amelynek fókuszpontjában a cirkusz mint műfaj és színpadi környezet áll. A Carmenben organikus egységként kel életre a cirkusz és a musical, a produkcióban különös jelentőségűek a spanyol zenei hatások, az előadásban Luis Eduardo Castagno gitárművész is látható lesz. A díszletet Túri Erzsébet, a jelmezeket Füzér Anni tervezte.
A Carment hármas szereposztásban – Nádasi Veronikával, Dancs Annamarival és Lipics Franciskával a címszerepben – láthatja a Budapesti Operettszínházban a közönség, a bemutatót április 19-én, 20-án és 21-én tartják.