Dallamára tömegek rezonálnak, sorait lagziban, fesztiválon, falunapon, a rádiót hallgatva dúdoljuk. Vajon miért nem volt kibékülve a dal első verziójával Péterfy Bori? Milyen személyes élményeket írt bele Tariska Szabolcs szövegíró? És miért tartja kakukktojásnak a Hajolj bele a hajamba című dalt a zeneszerző Tövisházi Ambrus?
A dal a miénk podcast legújabb epizódjának főszereplője a Péterfy Bori & Love Band 2007-es, cím nélküli első lemezének nyitódala, a Hajolj bele a hajamba. A műsorban Péterfy Bori énekesnő elmeséli, mennyire nehezen barátkozott meg a refrénben szereplő ’labamba’ szóval: „Mondtam, hogy nagyon jó ez a refrén, de annyira zavar benne az, hogy labamba. Én egyáltalán nem voltam ettől lelkes, nem hittem benne, hogy működni fog. És milyen érdekes, hogy mindig az egyszerűbb dolgok találnak el a nagyobb közönséghez.”
A szövegíró Tariska Szabolcs segítségével bepillanthatunk a dalszerzés kulisszatitkaiba. Kiderül, milyen emlék vagy pillanatkép ihlette a dal egy-egy meghatározó sorát. „Egyszer egy hosszú tél után, amikor a Blahán állva az első napsütést a szemembe kaptam… na, abból lett a második versszakban az a sor, hogy a »Napsütötte utcán állni most a jó«.”
Tövisházi Ambrus zeneszerző jóvoltából belehallgathatunk a dal demóverziójába (aminek egészen más volt a szövege), és felelevenítjük a sikertörténet főbb állomásait. „A mai napig is furcsa, hogy pont ez lett sláger, amire egyáltalán nem gondoltunk. Utólag persze bele lehet magyarázni, hogy ráéreztünk erre. De valójában csak mentünk a saját fejünk után.”
A Hajolj bele a hajamba című dal keletkezéstörténetét mutatja be A dal a miénk podcastsorozat harmadik epizódja.
A dal a miénk – 33 dal, 33 történet a rendszerváltástól napjainkig. A sorozattal arra vállalkoznak, hogy feltérképezzék, milyen dalokat énekeltünk közösen különböző élethelyzetekben a rendszerváltás utáni harminchárom évben. Ezeknek a daloknak a keletkezéstörténetét mutatják be a szerzőkkel, zenészekkel közösen, sokszor elsőként itt megjelentetett hangdokumentumokkal. Egy-egy évadban tizenegy dal történetét ismerjük meg, és a három évad harminchárom történetéből a végén összeáll a kép: egy reprezentatív gyűjtemény generációkon átívelő közös dalainkból. Szerkesztő-műsorvezető: Péczeli Dóri.