A MITTE újította meg a kiskőrösi Petőfi-intézmények arculatát

Kultpol

A Petőfi-emlékév részeként a MITTE Communications ügynökség újította meg és vezette be a Petőfi Szülőház és Emlékmúzeum, illetve a János Vitéz Látogatóközpont új arculatát, valamint létrehozta a város hosszú távú kommunikációs és kreatív stratégiáját.

Kiskőrös 1861 óta ápolja és őrzi tudatosan Petőfi Sándor örökségét. A költő születésének 200. évfordulója alkalmából a MITTE Communications feladata a város és a kiemelt intézményekhez kapcsolódó kommunikációs és kreatív stratégia megtervezése és megvalósítása volt. A kampány a költő szülővárosának kulturális örökségét és jelentőségét emelte ki.

Az ügynökség a bicentenáriumra egyedi arculatot is tervezett,

amelyet egy, az országos médiumokat is megszólító sajtótájékoztatón mutattak be 2022. március 15-én. A logó Petőfi Kiskőrösön található szülőházának illusztratív átiratát jeleníti meg nemzeti színű zászlóval.

A Petőfi Szülőház és Emlékmúzeumot, Magyarország első irodalmi emlékházát idén októberben avatták történelmi emlékhellyé a Petőfi-emlékév alkalmából. Az intézmény az évfordulóra megújult terekkel és kiállításokkal is gazdagodott. A Petőfi Szülőház és Emlékmúzeum megújult arculatában a korszak hangulatát megelevenítő kézírásos tipográfia kap kiemelt szerepet. Ez mind a logóban, mind az intézmény weboldalán és a hozzá kapcsolódó kiadványban visszaköszön, a kék szín néhány árnyalatával kiegészülve.

A János Vitéz Látogatóközpont a technológia és a tradíció, a szórakoztatás és a tudásmegosztás ötvözésével egy interaktív játékos labirintusban hozza közelebb az érdeklődőkhöz Petőfi költeményének helyszíneit, alakjait és cselekményét. Az intézmény megújult arculata a hagyományos népművészeti motívumok modern, letisztult átiratára épül. Az arculattal együtt a látogatóközpont belső terei is megújultak.

Az intézmények esetén az ügynökség célja könnyen átlátható, színes, informatív weboldalak és kiadványok létrehozása volt,

amelyek alkalmasak a kiállításokról készült gazdag képi tartalmak, a tömör információmegosztás, illetve az arculati színek, formák bemutatására. Az oldalak esetén további kiemelt szempont volt az egyértelmű használat és a könnyű kezelhetőség, valamint a reszponzív kialakítás, így minden eszközön minőségi felhasználói élményt nyújtanak.

A Kiskőrös városával való együttműködést több kiemelt kulturális és városkommunikációs feladat alapozta meg az ügynökség életében. A MITTE tervezte meg és vezette be a Reformáció 500 program arculatát és koordinálta a kiemelt hároméves esemény sajtó- és közösségimédia-kommunikációját, imázsfilmet készített, illetve ajándéktárgyakat és kiadványokat tervezett. A Budavári Önkormányzat arculatának megtervezése és bevezetése, illetve a Budapest Brand megbízásából a főváros megújult arculatának kommunikációs bevezetése is az ügynökséghez kapcsolódott.

Fotók forrása: MITTE Communications