A Mai Manó Házban megrendezett A műgyűjtés szenvedélye című kiállítás nem egy egyszerű tematikus válogatás, hanem kísérlet a műgyűjtés folyamatának érzékletes bemutatására, megmutatva annak intellektuális izgalmát, játékosságát az itthoni közönségnek.

A francia műgyűjtő, Madeleine Millot-Durrenberger a nyolcvanas évek óta építi fotográfiai gyűjteményét, amely több mint száz fotográfus közel ezerháromszáz alkotását foglalja magába. Kezdetben intuitív módon, rokonai és barátai révén került közel a műfajhoz, majd a műgyűjtés életének kulcsponti missziójává vált. Elmerülve a gyűjtés kultúrájában, művészeti érdeklődésének középpontjába a kifejezetten fikciós és megrendezett szituációkat alkalmazó, a fénykép tradicionális alkalmazásaitól eltávolodó, néhol a realitást szubjektív módon torzító alkotói attitűdök kerültek. Gyűjteményének jellegzetes törekvése, hogy a valóságot prousti részletességgel, annak szeszélyes komplexitásában foglalja össze és mutathassa meg. „A gyűjtemény egyfajta kísérlet a dolgok világban történő szétszóródása, elfelejtése ellen” – mondja Madeleine Millot-Durrenberger.

Európa-szerte számtalanszor kiállított és keresett kollekciójában az egyetemes fotótörténet legfontosabb alkotóinak munkái találhatók meg. Henri Cartier-Bresson, Joel-Peter Witkin, Sophie Calle vagy John Baldessari mellett kortárs sztárok, de a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotói – jelen tárlaton Kerekes Gábor, Barta Zsolt Péter, Hajdú József és Brassaï – is szerepelnek katalógusában.

A Mai Manó Házban megrendezett A műgyűjtés szenvedélye című kiállítás nem egy egyszerű tematikus válogatás, hanem a strasbourgi gyűjtőnő tevékenységén és nem mindennapi kollekcióján keresztüli kísérlet arra, hogy érzékletesen bemutassák a műgyűjtés folyamatának intellektuális izgalmát, játékosságát, belső lehetőségeit és folyamatos meglepetéseit az itthoni közönségnek.

Fotók: Millot-Durrenberger Collection