A Petőfi Rádió különdíjat oszt ki, amellyel a feltörekvő előadó vagy zenekar országos ismertséghez juthat. A rádió zenei szerkesztősége kiválaszt a négy Fülesbagoly Tehetségkutató döntősei közül egy dalt, előadóit bemutatja, és a szerzeményt rotációban játssza. A rádió Hajrá, magyarok! műsorába és a Petőfi TV Akusztik című produkciójába fellépési lehetőséget lehet nyerni, a zsűri ez esetben minden döntőn, így a budapestin is kiválaszt egy-egy produkciót.
Az imPro School szintén díjat ajánlott fel. A díjat nyerő zenekarból egy fő ingyenesen részt vehet a Dalszerző vagy Zenei Menedzsment Artistoknak képzések valamelyikén. A Sparhelt, akik Azahriah Puskás Stadionos kreatívjait is tervezték, egyéni grafikai borítót készítenek az egyik különdíjas zenekarnak, a WMMD pedig tanácsadást, illetve egy előadó digitális jelenlétének optimalizálását ajánlotta fel.
A MOME médiadesign szakának harmadéves hallgatói végignézik a koncerteket, és az általuk gondolt legjobb produkciónak készítenek egy videóklipet. A Majdnem Híres Rocksuli végzős hallgatói pedig szimpátia esetén felajánlják menedzseri munkájukat egy-egy bandának. A budapesti győztes emellett részt vehet az Öröm a Zene Tehetségkutató nagydöntőjében, ahol a fődíj egymillió forint.
A versenyre itt lehet jelentkezni május 26-ig. A beküldött hangfelvételek alapján megtörténik az előzsűrizés, majd a döntőbe a legjobb tíz produkciót hívják be a szervezők, ahol 15-15 perces minikoncertekkel mutatkoznak be a zsűrinek. Az ítészek között olyan elismert zenei szakemberek ülnek, mint Andrásik Remo, a Hangszeresek Szövetségének főtitkára, Bóna Márk, a Sziget Fesztivál programszervezője, Both Miklós zeneszerző, előadóművész, valamint Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye és a Liszt Intézet Brüsszel igazgatója.
A Fülesbagoly Tehetségkutató az Öröm a Zene rendszerében jött létre, a Hangfoglaló Program támogatásával, 31 zenei szervezet, illetve szereplő partnerségében, a Fülesbagoly Alapítvány szervezésében.