A kalligráfia mint kézzel készített íráskompozíció érzékeny, mégis tudatos összehangoltsága adja a kiállítás alapgondolatát. A kurátori koncepció az alapvetően kétdimenziós technikát ültette át a háromdimenziós térbe, ahol a művészi alkotási folyamat tudatossága jelenik meg.
A kiállítás törekszik arra, hogy a dizájn, a kézművesség és a művészet területeit közelítse egymáshoz, és bemutassa azt a folyamatot, amely az elkészült alkotást megelőzi: kísérletek sorai, hosszas kutatómunka, majd a kivitelezés öröme, amellyel valami egyedit és megismételhetetlent hoznak létre az a fiatal alkotók.
Dr. Tóth Ágnes a kiállítást megnyitó beszédében kiemelte, hogy a METU művészképzése jelenleg az országban a nappali tagozatos hallgatók számában a legnagyobb, és a szakok számát tekintve is egyedülálló. „Továbbra is fontos törekvésünk, hogy hallgatóink és oktatóink alkotásait az ország határain belül és kívül is megosszuk a nyilvánossággal. Hisszük, hogy a művészetre életünk bármely szakaszában szükségünk van, és külön megtiszteltetés számunkra, hogy az országot olyan neves galériában képviselhetjük, mint az Etihad Modern Art Gallery” – osztotta meg gondolatait a kiállítást megnyitó elnök-vezérigazgató.
A kiállítás kurátora Kovács Adél, a kiállításon látott installáció tervezője pedig György Árpád Hunor, a Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari Karának oktatói. Az egyetemről nyolc jelenlegi és volt hallgató tizenöt munkája látható a tárlaton Abu Dhabiban.
Nyitókép forrása: Budapesti Metropolitan Egyetem