Kylie nem először jön Magyarországra, hiszen 2008-ban és 2014-ben is fellépett a magyar fővárosban, de az biztos, hogy ilyen sok ember előtt még nem énekelt Budapesten. Aki azt hiszi, hogy a művésznőnek leginkább egy dubaji VIP-diszkó áll a legjobban, és a fesztiválokat nem tudja belakni, az gondoljon csak a 2019-es Glastonbury Fesztiválra, amikor is Nick Cave és Chris Martin is beszállt a szettjébe. A show-t a BBC is közvetítette, amelynek történelmi, hárommilliós nézettsége volt.
A Grammy-díjas szoprán hangú művésznő mindent tud a szórakoztatásról, eladott több mint 80 millió lemezt, a 2001-es Can't Get You Out of My Head című kislemeze volt a 2000-es évek egyik legtöbbet játszott száma, idén márciusban Barbie baba is készült a karakteréről, a Times idei listáján a száz legbefolyásosabb nők egyike lett. És az az egészben az a legszebb, hogy ez nem a szórakoztatóipar és a zenecsatornák algoritmusainak a szeszélye, azon kevesek közé tartozik, akik a nyolcvanas évek végétől kisebb hullámvölgyek ellenére folyamatosan a csúcson vannak.
Kylie az elmúlt közel négy évtizedben folyamatosan képes volt megújulni, nemcsak pezsgő dance-popját frissítette fel folyamatosan, de mintha újra és újra feltalálta volna saját magát is. Ha meghalljuk a stílusikon kifejezést, akkor azonnal rá gondolunk. A Men's Health minden idők száz legdögösebb nője közé választotta, de a szexepilje még édeskevés lenne ahhoz, hogy ő legyen az eszményi sebezhető, de dögös díva. A pozíciójához arra volt szüksége, hogy évtizedek óta bérelt helye legyen a listák felső régióiban, a klipjei a videókultúra csúcsteljesítményei, a koncertjei pedig a színpadi előadások mesterkurzusai legyenek.
Minogue az egyik legnagyobb melegikon, ami ellen sosem tiltakozott, azt mondta, hogy a meleg közösség kezdetektől fogva vele volt, és hogy a szubkultúra örökbe fogadta őt. Miközben a dalaiban, a szövegeiben és a habitusában sem volt semmi, ami predesztinálta volna erre a státuszra. Sokak szerint a divatérzékenységét, a diszkós extravaganciáját és a képi világában árnyaltan megjelenő S/M kultúrára való nyitottságát díjazták. Dalait már a nyolcvanas évek végétől éneklik a drag queenek, pedig akkor még csak egy szomszéd lányos karaktere volt, aki csak átugrott kölcsönkérni a függvénytáblázatot, mára pedig milliós meleg követői tábora van a közösségi oldalakon.
Kylie show-i afféle diszkóesztrádok, a zenés revük továbbélései, olyan fantáziák, amilyenekre még a Folies Bergère legendás magyar származású igazgatója, Michel Gyarmathy is csak álmában mert volna gondolni. Az augusztus 7-i műsora a tavaly ősszel megjelent Tension című szárnyaló diszkó-pop albumára épül, amely megerősítette őt a pop hercegnője státuszában, de biztosak lehetünk abban, hogy a koncert legalább annyira egy best of dance pop műsor is lesz. Kylie-ban az a legjobb, hogy bármilyen szerepbe bújik is, szexi titkárnő, kamionos prosti, diszkófőpapnő vagy éppen John Everett Millais Ophelia című festményének nőalakja lesz (vö: Nick Cave Where the Wild Roses Grow című dalának klipjét),
És még az üzletasszony szerepe is jól áll neki, amit nem a klipekben, a színházi előadásokban vagy a filmekben alakít, hanem a nagybetűs életben. Összeállított egy lakberendezési termékcsaládot, a Kylie Minogue at Home-ot, van parfümmárkája, és borászata is, a Kylie Minogue Wines. Rose proseccója elnyerte a Golden Vines Award for entrepreneurship díjat is. Persze, ennél fontosabb, hogy azon kevés előadók közé tartozik a popgalaxisban, akiknek öt egymást követő évtizedben, az 1980-as évektől a 2020-as évekig volt listavezető albumuk, így tud miből válogatni augusztus 7-én a Szigeten, az 1987-es I Should Be So Lucky-tól a 2023-as Padam Padam-ig. Itt lesz minden kacér retró popsláger, amelyek olyan kellemesen beindítják majd a Sziget vendégeit, mint a művésznő díjnyertes proseccója.
Augusztus 7., 21.15–22.45
Nagyszínpad