A Jaguar teljesen át kíván térni 2025-re az elektromos – és hangtalan – autók gyártására, de meg kívánja őrizni a nyolchengeres F–Type modell jellegzetes morgását.
Harminc-negyven másodperces felvételek készültek egy akusztikus kamrában a motor beindításakor, illetve maximális teljesítménye mellett a közép-angliai Gaydonban lévő tervezőirodában. A hangok a levéltárba kerülnek, ahol az utcán megjelent első gépkocsi forgalmi adatait is őrzik. Charles Richardson, a Jaguar vezető hangmérnöke közölte: meg kívánják őrizni a hangokat a következő generációk számára.
Míg az emblematikus motor gyártása leáll, „egyedülálló hangja a nemzeti levéltárba kerül, ahol sok más, ma már nem hallható hang felvételét is őrzik” – mondta Cheryl Tipp, a British Library hangkonzerváló részlegének munkatársa.
A felvételhez a Jaguar egy F–Type R 75 coupé modellt használt, a sportkocsi utolsó változatát, amelynek a V8 5.0-ös kompresszoros motorja 575 lóerővel működik és kilométerenként 239 gramm szén-dioxidot bocsát ki. A Jaguár 2025-től csak elektromos luxusautókat gyárt majd. Jelenleg is számos hibrid és teljesen elektromos modell készül az üzemeiben, miután az autógyártók világszerte le akarják cserélni a szennyező belső égésű motorokat.
Fotó: Jaguar Land Rover Automotive