A kormányzat arra törekszik, hogy Magyarország Közép-Európa kreatívipari és designközpontjává váljon, mert a kreatívipar a 21. század leggyorsabban fejlődő gazdasági ágazata, hazánkban a GDP 6,5 százalékát adja.
A gazdaságfejlesztés stratégiai területei mellé tartozik az építőipar, az egészségipar és az élelmiszeripar mellett a kreatívipar is. A MOME felsőoktatásként is kiemelkedő szerepet tölt be: Magyarország legnagyobb kreatívipari oktatási létesítménye, amely több mint 200 nemzetközi partnerrel működik együtt, kreatív projektjeinek száma pedig a háromezret közelíti.
A MOME új kompetenciaközpontja elsősorban arra szolgál, hogy az egyetem a kreatívipari szereplőkkel, vállalatokkal építsen ki új együttműködéseket. A MOME az élen járt a kompetenciaközpontok sorában, és képes volt egy olyan vízióval előállni, amely hozzájárul az ország versenyképességének erősödéséhez.
Immár az ipari forradalom negyedik hullámában élünk, amelyben a design szerepe megváltozott: klasszikus tárgyalkotó funkciója mellett egyre hangsúlyosabban jelenik meg a szolgáltatás-innováció.
A DKK feladata a termékfejlesztésen túl az lesz, hogy ezen a területen is segítse vállalati, társadalmi partnereit, módszertani szakmai segítséget nyújtson a hatékonyabb feladatszervezésben, de akár az is, hogy segítsen felkészülni a klímaváltozás hatásaira.
Nyitókép: MTI/Soós Lajos