Erős Ervin, Klemm Dávid és Lénárd Róbert George Orwell-adaptációja kifejezetten a kolozsvári színház számára készült, az előadást a vajdasági Puskás Zoltán rendezte.

Puskás Zoltán elmondása szerin az előadás nem rockopera, nem musical, hanem mind zenéjében, mind pedig stílusában a kettő közötti kísérlet. A darab kilencven százalékát a dalok teszik ki: ezek fejezik ki a szituációkat, a prózai szöveg minimális. A rendező a félelmet tartotta az előadás fő motívumának − mindegy, hogy ezt a kommunizmus vagy éppen a világjárvány váltja ki. Az Állatfarm finoman reflektál a jelenre, és azért lesz mindig aktuális, mert a félelmet kiváltó politikai eszközök nem változnak.

Erős Ervin zeneszerző elmondta: a felcsendülő 21 zeneszám összesen egy és negyed órát tesz ki az egyfelvonásos előadásból. A hangzás általában punk-rock, hard rock, metál, de kellett néha lazítani is. Szerzőtársa, Klemm Dávid a keményebb dalokhoz, ő a balladákhoz ért jobban, sok esetben az együttműködésük eredményeként született meg egy-egy dal. A jelmezeket Ledenák Andrea tervezte, aki elárulta, hogy csupán finom utalásokkal próbálták jelezni, hogy egy-egy szereplő milyen állatot jelenít meg.

A Kolozsvári Állami Magyar Színháza koronavírus-járvány miatti héthónapos kényszerszünet után áll közönség elé az Állatfarmmal. A bemutatót pénteken tartják a színház nagytermében. A járványügyi korlátozások miatt az ülőhelyek felét foglalhatják el a nézők, és az előadás teljes ideje alatt szájmaszkot kell viselniük.

Fotók forrása: Maszol.ro