Linda Vista nem egy nő, hanem a kaliforniai San Diego egyik óceánparti lakónegyede. Ide költözik be az ötvenéves Wheeler (Harsányi Attila) egy katasztrófával felérő válás után. A romjaiban heverő fotográfus változatos párkapcsolati kísérletek útján igyekszik talpra állni.
Keszég László rendező reméli, hogy az életközépi válságot elmesélő történet örökzöld lesz.
„Ez nem a klasszikus hármas egység alapján működő dráma. Itt, akár egy filmben, több hónap telik el az első pillanattól az utolsóig. Így olyan jelenetek sorát láthatja majd a néző, melyeket rendkívül professzionálisan kellett felépíteni. Hiszen itt nincs vágás, itt nincs tíz hónap múlva felirat – részletezi a rendező. Mint mondja, ez egy rendkívül nehéz főszerep, de nem csupán a folyamatos öltözés miatt.
„Sokáig azt hiszi, hogy jól van, aztán történik valami, ami kibillenti az addigi életéből és onnantól borul minden.
Patrick Süskind A Galamb című novellája jut mostanában eszembe róla. Van egy férfi a rendezett életével és történik egy momentum, ettől felfordul az élete. Majd ezután még több félelem és elrontott dolog kezd feltörni belőle, amiért nem akar felelősséget vállalni. De persze talán mindannyian ilyenek vagyunk – mondja Harsányi Attila.
Látunk egy embert elemeire szétesni, mint egy Ikea-bútort.
Ez az Ikea-ember nem annyira stabil, mint egy igazi fából elkészített bútorzat. Kicsit olyan, mintha pont ilyen világban élnénk. Minden össze van tákolva, látszólag stabilan áll egy személyiség a lábán, de lassan kiderül, hogy iszonyatosan ingoványos az élet, még akkor is, ha azt hiszed, hogy be vagy biztosítva minden oldalról. Elkezdenek kihullani a csavarok, és ez az Ikea-ember összeomlik – teszi hozzá.
Szirbik Bernadett Jules-t formálja meg az előadásban. Szerinte Wheeler kapcsolatai közül ez az, ami akár jó is lehetne, életük végéig tarthatna, működik a kémia is, de valamiért mégsem teljesedik ki.
„Jön egy másik nő, egy fiatal, aki izgalmasabb. Ez talán nem egyedi eset, ha szétnézünk magunk körül, de persze nem csak ez okozza a kapcsolat végét” – mondja a színművésznő.
„Szerintem Jules olyan nő, amilyen én is vagyok, és még rengeteg nő a világon: szeret gondoskodni, ő mindenki megmentője, a férfiaknak talán ez sok lehet. Örök probléma az, hogy mit akar a nő és mit a férfi” – teszi hozzá.
Fotók: Gálos Mihály Samu