Balett Kecskeméten

Egyéb

Eddigi pályafutásának leghosszabb próbafolyamatán van túl Barta Dóra, a Kecskemét City Balett vezetője.

A Príma díjas táncművész-koreográfus arról beszélt, hogy őt elsősorban a Vivaldi zenéjéből fakadó életigenlés fogta meg: ?Az áradó energia, amely minden mélyponton képes átlendíteni, az újrakezdéshez szükséges erő, a fent és lent hullámzása, a vidámság, a derű és benne van a lélek csendje is. Igyekeztem távolabb maradni az evidenciáktól, hogy a természeti jelenségekre asszociáljunk Vivaldi zenéje kapcsán. Sokkal jobban érdekeltek az áradó emberi érzelmek. Az évszakok esetében sem a kiteljesedés ragadott meg, hanem inkább a változás és a változás szükségességével való - sokszor kegyetlenül nehéz ? szembesülés? ? fogalmazott.

Az előadáson a zene mellett más hangok is szerepet kapnak: a táncosok beszélnek, artikulált és artikulálatlan hangokat adnak ki.

?Az volt a célom, hogy széles spektrumon beszéljek az emberről. Test és lélek egybe tartozik. Egy mozdulat, egy sóhaj, egy tiszta hang, vagy éppen ellenkezőleg, a szavak zűrzavara ? mindezek együttesen képesek hitelesen megszólaltatni azt a biológiai s egyúttal spirituális lényt, ami az ember?- mondta el a koreográfus.

Az előadásban fontos szerepet kap egy óriási fal, ennek kapcsán Barta Dóra a díszletekről is mesélt.

?Olyan díszletet szerettem volna, amely lehetőséget ad az ember esendőségének drámai, ugyanakkor felemelően lírai bemutatására. Kevésnek éreztem, hogy emelésekkel, ugrásokkal mutassuk meg a hétköznapi létezésnek ezt a dimenzióját. A fal segítségével olyan helyzeteket tudunk teremteni, amelyek egyszerre képesek ábrázolni az emberi lét korlátait, és a korlátait folytonosan feszegető ember küzdelmét?- árulta el.

A négy évszak című produkciót április 25-én Kecskeméten a nagyszínházban láthatja első ízben a közönség, ezt pedig május 12-én egy budapesti bemutató követ majd.