Bandázzunk! - CSAK SZEXRE KELLESZ

Egyéb

A hollywoodi romkom-gyárakban az utolsó jó poén néhány éve, egy szép tavaszi napon hangzott el. Elismerő csend fogadta, amely meg sem tört, amíg a poén utolsó visszhangja is ki nem hunyt egy másnapos kellékes mellett a sarokban, majd mindenki újra belemerült a munkába. Ez óta a nap óta már nem lepődik meg senki, ha egy romantikus komédiából abszolút hiányzik a komikum ? arra viszont talán még felkapják a fejüket páran, ha már a romantika is eltűnik. Mint most a Csak szexre kellesz esetében: az egyetlen momentum, ami talán a romantika árnyéka akarna lenni (tudniillik hogy a férfi és a nő, akik leszögezték, hogy kapcsolatuk kizárólag szexuális jellegű lehet, végül mégis egymásba szeretnek), nem is a film első perce, hanem már a forgatókönyv munkacímének megjelenése óta tökéletesen egyértelmű, és mint ilyen, inkább tűnik egy túl hosszú futóverseny kötelességszerűen elérendő céltáblájának, mint egy film romantikus végkifejletének. Minden, ami ezen a motívumon kívül megjelenik ? néhány tapló fiatalember leckéket ad surmóságból ? épp olyan romantikus, mint a haszonállatok szaporodásáról szóló műsor a National Geographicon. És annál valamivel kevésbé tréfás.

Noha ez február akárhányadikán még nem egy erős állítás, a Csak szexre kellesz eddig az év legrosszabb filmje itthon ? ami azért érdekes, mert főszereplője az a Natalie Portman, aki a Fekete hattyúért teljesen megérdemelten kapott Golden Globe-ot és kap talán majd Oscart is. Most mégis az a legtöbb, ami elmondható róla, hogy megmutatja a melltartóját. E tekintetben párja, Ashton Kutcher felül is múlja: ő közszemlére bocsátja hátsó felét, premier plánban ráadásul ? viszont tőle, Portmannel ellentétben, nem is vártunk ennél többet. Nem is állítja nagy feladatok elé a film: egyszer csontrészegen levetkőzik, lengetni kezdi a hímtagját, miközben azt kiabálja, hogy ?nézzétek a farkam!? ? és ez már elegendő is a női szereplőknek, hogy irigyeljék Portmant, amiért az kifogott egy ennyire aranyos, kedves, rendes pasit, szemben a sok disznóval.

 

 
 
 

Ám a magyar verzió készítőinek köszönhetően a Csak szexre kellesz itthon még kevésbé nézhető, mint Amerikában. Ez csak a részben köszönhető a technikailag rosszul felvett szinkronnak, aminek következtében a filmidő jó részében szörcsögést, lihegést, szuszogást és nyögdécselést lehet hallani a háromdés hatású hangrendszeren idegtépővé nagyítva. Nagyobb probléma a fordítás, a célnyelv ugyanis valamely, a magyartól jelentősen eltérő földönkívüli tájszólás volt, amelynek legmeghatározóbb szava a bandázás, amely egyszerre jelent randevút, találkozót az apukával, de csevegést egy nőismerőssel is. Ebben a nyelvben a csak szex miatt összejáró emberek a baszspanok, az arra hajlandó nőket pedig meg-, illetve szétcuccolják, az aktus végén a férfi pedig kisül. Kivéve persze, ha máshogy képzeli el az együttlétet, Kutcher például büszkén közli, hogy ő ?muffnyalásból penge?. Ugyanezek a kópé fiatalok viszont előszeretettel használják a ?klassz? szót is, hogy hitelesebb legyen a szókincsük.

Bálint-napon mindenki jobban jár, ha a mozilátogatás helyett inkább bandázik egy jót.