A brit főváros Kensington negyedében található Design Museum honlapján olvashatunk arról, hogy a Barbie márka fennállásának 65. évfordulója alkalmából kiállítást rendeznek, ahol 250 tárggyal – köztük több ritka, egyedi és innovatív babával – mutatják be Barbie fejlődéstörténetét. Látható itt az amerikai játékgyártó cég, a Mattel által 1959-ben kiadott legelső baba („Number 1 Barbie”) ritka első kiadása, a Day to Night Barbie 1985-ből – az elmaradhatatlan kalappal, kis táskával és telefonnal, valamint minden idők legkelendőbb Barbie-ja, az 1992-es Totally Hair Barbie, amelyből több mint 10 millió darabot adtak el világszerte.
Más babákkal is kiemelik a Barbie termékcsalád sokszínűségét, például kiállították az első fekete, latin és ázsiai babákat, amelyek a Barbie nevet viselték, valamint a mai sokszínű, multikulturális társadalmat tükröző babákat, köztük az első Down-szindrómás, illetve kerekesszékes Barbie-t is. Bemutatják Barbie első barátját, Midge-et, barátnőit, Christie-t és Teresát, valamint Barbie húgát, Skippert. Van egy Kennek szentelt rész is, amely az 1961-es bemutatkozásától kezdve mutatja be az ő figurájának fejlődését.
Az idők során popkulturális ikonná váló márkának más tárgyai láthatók a tárlaton, például az első Barbie álomház 1962-ből, valamint bútorok és járművek. Ezek a tárgyak – amelyek mindig az adott kor ízlését és trendjeit tükrözték – együtt mutatják meg, hogy a játék baba otthonai, járművei és egyéb tárgyai hogyan segítettek a Barbie-világ kialakításában. A kiállítás július 5-én nyílt meg, és jövő év február 23-ig áll nyitva a látogatók előtt a londoni Design múzeumban.
A Barbie-kultusz fellendüléséhez nagymértékben hozzájárult a 2023-ban bemutatott Barbie című amerikai film (a címszerepben: Margot Robbie). Tavaly az év filmes eseménye volt a Barbenheimer, amikor egy napon mutatták be Greta Gerwig Barbie-ját és Christopher Nolan Oppenheimerét: valóságos mozgalommá vált, hogy a nézők egy napon nézték meg a két merőben eltérő filmet, és sokan be is öltöztek a rózsaszínű Barbie-univerzum jelmezeibe. A Barbie-film bevételi rekordot döntött a mozikban: 17 nappal a bemutatása után elérte az egymilliárd dolláros jegyárbevételt. Aztán a díjszezonban Barbie és Oppenheimer szinte minden elismerést besöpört – Barbie például egy Arany Glóbuszt és a legjobb betétdal Oscar-díját is hazavihette.
A film kampányára fordított hatalmas reklámösszeg is kifizetődött: a Mattel cég jelentősen növelte Barbie márkájú játékainak eladásából származó bevételét – nagyjából a kétszeresét keresték annak az összegnek, amennyit Margot Robbie kapott Barbie szerepének megformálásáért. Az ausztrál sztár 50 millió dollárt keresett a filmmel.
A divatban pedig 2022-ben elterjedt a Barbiecore, azaz Barbie-világ esztétikájának felfutása. Sztárok sokasága öltözött rózsaszínbe, az általuk hordott ruhák aztán megjelentek az utcán is. Már a film moziba kerülése előtti fél évben a pink miniruhák iránti kereslet 970, míg a rózsaszín fürdőruhák iránti 682 százalékkal nőtt. Többek között így lehet ma is a popkultúra meghatározó egyénisége a 65 éves Barbara Millicent Roberts, vagy ahogy a világ ismeri: Barbie.