Beindította a magyar márkák nemzetközi eladásait a Budapest Central European Fashion Week

Kultpol

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt – mutatta be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Weeken. Az előre hozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségek terén.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megvalósított Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31. és február 6. között. A rendezvény igazi divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas tematikus programok. A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022/23-as őszi–téli darabjait.

„Rengeteg visszajelzést kaptunk, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelni mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeinknek Budapest páratlan szépségét is megmutatnunk, hiszen fővárosunk emblematikus helyszíneire kalauzoltuk őket. Úgy gondolom, az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója.

„Az idei BCEFW Pre-Fall Collection számos korábbi célkitűzésünkhöz járult hozzá, így régi vágyunk teljesült a mostani divathéttel. Közel egy hónappal korábbra hoztuk az eseményt, ami hatalmas kihívást jelentett a tervezőink számára, hogy időben elkészüljenek az új kollekciókkal, viszont nagyon büszkék vagyunk rá, hogy sikerrel vették az akadályt. A nemzetközi nagy divathetek előtt megtartott bemutatók elérték a céljukat: a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók – akik többek között Olaszországból és Oroszországból érkeztek, hogy megnézzék a show-kat – még a teljes beszerzési keretük felett rendelkezve adhatták le rendeléseiket a magyar kollekciókra. Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük” – tette hozzá Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese.

Az ügynökség idén számos lehetőséget biztosított a tervezőknek, így a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Streeten található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg a bemutatók helyszíneként is ismert Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető. 

A 21 – köztük 19 magyar és 2 lengyel – divatbemutatót élőben 2500 látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue, valamint a lengyel és szerb ELLE munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint Doina Ciobanu vagy Richard Biedul. Számos viszonteladó nézte a helyszínen a bemutatókat Oroszországtól Olaszországig, akikkel a tervezők a kollekciók bemutatása után személyesen is egyeztethettek és a megrendelésekről tárgyalhattak.

A side eventek eközben a fővárost töltötték meg a divatprogramokkal: kerekasztal-beszélgetések, showroom látogatások, workshopok és egyéb izgalmas események sora várta az érdeklődőket. A bemutatók iránt nemcsak a szakemberek érdeklődtek, hanem a divatrajongók a kísérőrendezvények mellett a catwalk show-kat is szívesen látogatták. A jegyértékesítésből befolyt közel egymillió forintot az ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel. Az MDDÜ emellett törekedett arra is, hogy a jövő divatipari reménységei, vagyis a szakoktatásban és a felsőoktatásban részt vevő diákok, hallgatók is részei legyenek az eseménynek. Összesen közel 100 tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket. A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján követhették az eseményeket. A catwalk show-król, illetve az esemény izgalmas pillanatairól készült felvételek hatalmas sikert arattak: a legtöbb bemutató nézettsége 100 ezer fölötti volt, egyes show-kat pedig 150 ezren néztek élőben a TikTok felületén.

Az ügynökség az új technológiai megoldásokat a BCEFW-vel kapcsolatban már második alkalommal aknázta ki, hiszen a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel kínált vásárlási élményt az érdeklődők számára. A magyar kortárs darabok itt egy kattintással közvetlenül elérhetővé és megvásárolhatóvá váltak a Budapest Select Concept Store oldalán.

Fotók: Facebook/Budapest Central European Fashion Week