Cycling Between Terrils (Biciklizés a salakhalmok között – a szerk.) névvel adták át Belgium egyik új biciklishídját. Az S alakú, 400 méter hosszú bicikliút egy mesterséges tó felett kanyarog, és megidézi a terület egykori szénbányászati múltját. A híd két terrilt, azaz bányászati hulladékból, salakból képződött, de ma már buja zölddel borított dombot köt össze. A projekt célja az volt, hogy olyan struktúra jöjjön létre, amely harmonikusan illeszkedik a tájhoz és az ipartörténeti környezethez, miközben egyedi turisztikai élményt is kínál.
A híd formája a Fibonacci-sorozatra épít, amely a vizuális egyensúlyt és harmóniát szolgálja. A BuroLandschap tájépítész iroda a tervezésnél figyelembe vette a tó vízszintjének ingadozását, ezért moduláris rendszert alkalmaztak, amely alkalmazkodik a változó vízálláshoz. A 3,3 méter széles híd burkolata a Maas folyó kavicsából készült, hogy beleolvadjon a környezetbe, és biztosítsa a csúszásmentes, kényelmes felületet a kerékpárosok és gyalogosok számára.
A Cycling Between Terrils Dilsen-Stokkem és Maasmechelen településeket köti össze, és a Hoge Kempen Nemzeti Park kerékpáros-hálózatának legújabb látványossága. A projekt része egy sor turisztikai attrakciónak, amelyeket Limburg tartományban építettek annak érdekében, hogy vonzóbbá tegyék a régiót, amely Belgium kerékpáros-tartományaként is ismert.
A cikk forrása itt olvasható.