Mint azt a Papageno írja, a 21. Kissinger KlavierOlymp művészeti vezetője, Alexander Steinbeis jelentette be a győztes nevét.
A zsűrit Thomas Ahnert zenekritikus, a KlavierOlymp társalapítója, Manuel Brug, a Die Welt zenekritikusa, Ulrich Hauschild kulturális menedzser, Sonia Simmenauer, az Impresariat Simmenauer ügyvezetője, továbbá Alexander Steinbeis, a Kissinger Sommer művészeti vezetője alkotta, akiket Berecz Mihály technikai tudásával, szellemességével, valamint strukturált és tudatos interpretációival győzte meg, de kiemelték a fiatal előadó magas fokú muzikalitását és stílusérzékét is.
A második díjat a francia Mirabelle Kajenjeri kapta, a harmadik helyezett a 21 éves japán Miyu Shindo lett, akit a közönségdíjjal is elismertek. A verseny további fellépői az Olaszországot képviselő Martina Consonni és a Finnország képviseletében pódiumra lépő Anton Mejias voltak.
Berecz Mihály hétéves korától tanult zenét: előbb hegedülni, majd két évvel később zongorázni kezdett. A két hangszer tanulását tíz éven keresztül párhuzamosan végezte. Tanulmányait Londonban, a Royal Academy of Music zongoraművész szakán folytatta kiemelkedő teljesítménnyel.
Berecz Mihály számos hazai és nemzetközi verseny nyertese, díjazottja. 2017-ben első helyezett lett a Debut Berlin és a II. Manhattan-i Zenei versenyen. 2018-ban megnyerte a londoni Királyi Akadémia Harriet Cohen Bach-díját. 2021-ben a zürichi Anda Géza verseny Liszt–Bartók-különdíjasa lett, ugyanebben az évben megkapta a Junior Prima Díjat.
Repertoárja rendkívül széles: Bachtól a kortárs zeneszerzők műveiig terjed. Több zenekritikus is felsőfokon nyilatkozott kifinomult, stílus- és kottahű, ugyanakkor felszabadult, energikus interpretációiról.
Fotó: mihalyberecz.com