A cél nem változott: három színházi alkotóval és Veiszer Alindával elvont, elméleti rétegproblémák és álkérdések helyett fontos, valódi, alkotókat és nézőket egyaránt foglalkoztató és érdeklő felvetésekről lesznek beszélgetések a Jó kérdés-sorozat második évadában is. A programok azonban idén sem csak a bennfentesek számára lesznek érdekesek, hiszen a cél az, hogy minden témánál több álláspontot, véleményt képviseljenek a meghívottak. A Nemzeti Kulturális Alap támogatásával létrejövő, havi rendszerességű, minden alkalommal hétfőn 17 órakor kezdődő Jó kérdés programsorozat beszélgetései továbbra is ingyenesek, a helyszín pedig továbbra is a Katona József Színház K:antinja.
A Jó kérdés 2018/2019-es szezonja már szeptember 22-én, a Színházak Éjszakáján elindul a Katona József Színházban. Rendhagyó módon, szombaton 15 órai kezdettel az ismertségről, a celebségről folyik majd a beszélgetés a Híres vagy, hogyha ezt akartad ? és mi van, ha nem így akarta? című programon. Vajon van celebkultúra és vannak kultúrcelebek? Mit jelent ma ismert embernek lenni? Ki meddig engedi be a sajtót egy előadás, film, sorozat promóciója érdekében? Hol vannak az egyéni komfortzónák határai? Hernádi Judit, Ónodi Eszter és Scherer Péter színművészek osztják meg élményeiket a bulvárvilágról, a dilemmáktól a rémtörténetekig.
A második alkalom Ez ám a karrier! ? évadkezdés pályakezdéssel címmel október 8-án lesz a megszokott időpontban ? azaz hétfőn 17 órától ?, amelyen az évadkezdés és a pályakezdés kérdései kerülnek elő. Mekkora egy osztályfőnök és egy színház szerepe a pályakezdés szempontjából? Lehet tudatosan karriert építeni? Perspektíva-e ma a színházi pálya? Az elvárásokról és a várakozásokról, a lehetőségekről és a félelmekről egy mesterrel, Novák Eszterrel, és két tanítvány, Törőcsik Franciska és Olasz Renátó színművészek mesélnek.
Az Itt a lét csak látszat ? avagy mi az operett valósága? című beszélgetés november 26-án 17 órától lesz, amelyen egy hungarikum, az operett lesz a téma. Mi az operett: szerelmes mese vagy társadalmi szatíra? Milyen szabadságot ad, és milyen korlátokat állít a rendezőnek? Lehet-e és kell-e aktualizálni? Mit enged a darab, és mit enged a néző? Miért nem írnak ma operetteket? A beszélgetésen Csákányi Eszterrel, Lőrinczy Györggyel és Mohácsi Jánossal keresik a válaszokat a műfaj sikerének titkát, szabályait érintő kérdésekre, és arra, van-e operett a Csárdáskirálynőn, A víg özvegyen és a Mágnás Miskán túl.
A beszélgetésekről részletes információt és háttéranyagot a facebook.com/jokerdes oldalon találhatnak az érdeklődők.
Fotók: Jó kérdés Facebook-oldala