Bőralatti
Utazás önmagunkba címmel a Dorottya Galériában Chilf Mária, Kőszeghy Csilla és Kovács Ivó állítja ki munkáit. A termet furcsa, fülledt atmoszféra üli meg, nem merünk egymásra nézni, merev mozdulatokkal, személytelenül járkálunk a képek között. Túl mélyre megy ez a játék, túlságosan ismerős ez a humoros, mégis fájdalmas módon megragadott, érzékeny terep. Chilf Mária akvarelljeiből egy függőleges terepasztalt állított össze, a képeket néhány gyűrött papírlapra felskribált nagybetűs félmondat kapcsolja össze - közhelytöredékek, gondolatfoszlányok, belső használatú plakátok - és egy kontúr, tétova vonal, ez írja körül azt, amit az ember felülről önmagából láthat. Két kéz, két láb, néhány redő, érintkezés a talajszinttel. De ez a kontúr, ahogy kivágott papírcsíkként még finom árnyékot is vet a faliújság-szerűen elrendezett festményekre és cédulaszövegekre, valami kozmikus örvénybe repíti az egész összevisszaságot, értelmet, magyarázatot, összefüggéseket hoz a fragmentumok közös terébe. Az esetekből sors lesz, a testformákból én, a szavakból gondolat. Valami időben fordított teremtéstörténet ez: vagyok, tehát létezem.
A harmadik alkotó, Kovács Ivó egy lenyűgöző hatású videóanimációban teremti újjá az emberi testet. Azt a környezetórán tanult logikát, ami a víz körforgását ábrába rendezi (eső-talajvíz-párolgás-stb.), az élet teljességévé tágítja. Hajszálfinom páraszálakból vízcseppek, azokból tenger, az első eleven sejtek, a lassan alakuló formák, erek, csontok, járatok, majd végül a vízből megszilárdul, megszületik az emberi test. Mitikus történetek gomolyognak elemekre bontva, alaktalan felületekben a képernyőn, világító, átlátszó testek táncolnak a homogén térben, minden pillanat születés és halál, a rémisztő ismeretlen táj valójában a test belső világa. Itt kap végső értelmet a tárlat egésze, a háromféle megközelítés, így lesz a kívülről befelé bámuló elragadtatásból a végtelennel való együttmozgás, a flow időtlen élménye.