A borok kiválasztásánál szempont volt, hogy a fesztiválon megjelenjenek a helyi borászatok képviselői, olyan borvidékekről, amelyek mindenkinek eszébe jutnak, például Tokaj, Szekszárd vagy Eger. ?Emellett olyan borászatokat is meghívtunk, amelyeket annyira nem ismernek, például olyanokat, akik biogazdálkodással készítik a boraikat? ? magyarázta Varró Márton.
Mint a szervező elmondta: nehéz volt a választás, hiszen nagyon sok jó borászat van ? aj jók, a jobbak és a még jobbak között kellett dönteni. ?A kiválasztás éppen ezért volt fontos, hogy valami érdekességet mutassunk? ? tette hozzá a szervező, megjegyezve: a fesztivál összesen 10 borászat van jelen.
A fesztiváltámogatások kapcsán elmondta: eleinte muszáj anyagilag segíteni a borászatok megjelenését, hogy aztán vissza tudják keresni azt később. Arra kell őket ösztönözni, hogy később önállóan is helyt tudjanak állni. A cél az ? fogalmazott Varró Márton ?, hogy a borászatokat piacra tudják vinni, illetve az, hogy az emberek keressék őket.
A szervező úgy véli, azok az összegek, amelyeket a magyarok bormarketingre költöttek, remekül hasznosultak. ?Ha összehasonlítjuk a magyar és a külföldi borokat, mind minőségileg, mind reklámkultúrájukat tekintve, mind pedig a szőlészet-borászat fejlődését nézve kijelenthető, hogy a pénzek tényleg jó helyre kerültek.?
A fesztivál hosszú távú célja, hogy megtiszteltetés legyen egy borászatnak itt megjelenni. ?Annak a borászatnak, amelyik eljön ide, sokkal nagyobb lehetősége van arra, hogy fejlődjön és piacra kerüljön. Ennél jobb reklám talán nem is létezik? ? összegezte Varró Márton.