Budapest Tánciskola Estje: FelEmiL/ TimeStretcheR/ RecepTánC

Egyéb

FelEmiL
 
Koreográfia / Choreography: MÓRICZ Tamás
Tánc / Performed by: BORDÁS Emil, BUSA Balázs, CSÁK Beatrix, EMŐDI Lilla, KELEMEN Patrik, PETROVICS Sándor
 
Móricz Tamás William Forsythe Frankfurti Balett Együttesében töltötte táncos pályájának javát, de táncolt többek között Jan Fabre, Saburo Teshigawara, Jonathan Burrows, Amanda Miller együtteseiben. Tanít Európa legkiemelkedőbb együtteseinél (Cullberg, NDT) és iskoláiban (P.A.R.T.S.) immár rendszeres improvizáció- és balett-tanár a Budapest Tánciskolában.
 
A FelEmiL részben improvizált, részben komponált, virtuóz darab. Idehaza viszonylag ritkán látható "tiszta tánc". A táncosok által létrehozott alapanyagokra, azok kombinációira épül. Kifinomult, játékos nyelvezetét így a szereplők karaktere és a mozgásminőségek koreográfus által történő pontos meghatározása kidolgozása alakította egységgé.
 
 
TimeStretcheR
Koreográfia / Choreography: Eléonore VAL?RE
Tánc / Performed by: ARANY Virág, BÓDI Alexandra, BORDÁS Emil, BUSA Balázs, CSÁK Beatrix, CSUZI Márton, DOLINSZKY Fanni, FURULYÁS Dóra, FÜLÖP László, HADI Juli, KAPRINYÁK Renáta, KELEMEN Patrik, PETROVICS Sándor
 
Eléonore Val?re a P.A.R.T.S. elvégzése után rövid ideig az Ultima Vezzel, dolgozott majd hamarosan saját útjára lépett. Külföldön szabadúszó táncos, Magyarországon határozott arcélű koreográfus.
A TimeStretcheR - akár a 2008-as On Friskin és a 2009-es Skonifrin - néhány markáns koreográfiai gondolatra épülő nagyon fizikális, nagyon kemény, nagyon lendületes darab.
 
RecepTánC
Rendező / Directed by: ANGELUS Iván
Táncolják: a Budapest Tánciskola jelenlegi és régi táncosai,
valamint aki csatlakozni akar hozzájuk
Danced by the current and former dancers of the Budapest Dance School and anyone else who cares to join them
 
RecepTánC: ott és akkor készül, a résztvevők - néző és a táncosok szeme láttára, aktív részvételükkel. A színpad fölé vetítve - egyszerre látják meg az instrukciókat: a táncpillanat plasztikai, ritmikai és dinamikai karakterére vonatkozó szabályokat. Leleplezzük, hogy a tánc boszorkánykonyhájában hogyan forrnak, alakulnak találkozássá a pillanatok. Nem csak új táncdarab, hanem - a színpad és nézőtér, kompozíció és improvizáció, műalkotás és játék határvonalait feszegető, megkérdőjelező - kicsit új műfaj is.