A belga Mich?le Anne De Mey mozdulatnyelve folyékony, gyengéd, könnyed és világos. A koreográfiájából áradó érzékiség, spontaneitás és mélyen emberi törékenység egészen elvarázsolja a nézőt. Beethoven monumentális harmadik (Eroica) szimfóniája az eredeti partitúrában szereplő tempóban csendül fel, ám a zenei anyag leginkább ugródeszkaként szolgál a művészek számára: a koreográfus a tánc felszabadító, boldogító erejét helyezi a középpontba. A darabban folyamatosan keverednek az érzelmek: a komolyság és a játékosság, a lendület és a szemlélődés, az erő és a lázas energia. Tökéletes szinkronban végrehajtott mozdulatsorok, könnyed, évődés, civakodás, egy kötélpálya a színpadon, vízzel telt vödrök kerülnek elő és a táncosok gondtalan gyerekek módjára csúszkálnak percekig.
Mich?le Anne De Mey belga koreográfus táncosként megjárta a Maurice Béjart alapította Mudrát, dolgozott a Rosas társulattal és Anne Teresa De Keersmaekerrel, majd 1990-ben megalapította saját társulatát: ekkor, a bemutatkozásra készült a Sinfonia Eroica című koreográfia, melyet a 2006-ban újított fel.
A művészi zsenialitás családi vonás, hiszen a koreográfus testvére Thierry De Mey világhírű filmes, zeneszerző, ütőhangszeres. Közös filmes munkájuk például a Love Sonnets (1993) és a 21 studies in dance (1999).
Mich?le Anne De Mey 2005 óta a Charleroi/Danses koreográfiai központ művészeti igazgatója.
A 200% tánc névvel fémjelzett sorozatunkban világhírű koreográfusok táncelőadásait hozzuk el: olyan darabokat, amelyekben nem a kísérletezés, a műfajok keveredése, hanem a szépség és a tiszta tánc dominál. A jó kompozíció, a kidolgozott látvány, a mozdulatok dinamikája, a zene atmoszférateremtő ereje, az érthető, átgondolt forma. Olyan produkciók ezek, amiket tátott szájjal, ámulva nézhetünk, ami élmény azoknak is, akik még sosem láttak kortárs koreográfiát és élmény a szakmabelieknek is.
200% tánc sorozatunk keretében eddig olyan kiváló koreográfusok műveit láthatta a hazai közönség, mint például Akram Khan, Emanuel Gat, Hofesh Shechter vagy épp a svéd Örjan Andersson.